Főoldal > wellness > 15 dolog, amit nem tudtál a körömvirágról

15 dolog, amit nem tudtál a körömvirágról

daganatköhögéskörömvirágnapégéspattanásteatélvérnyomásvirág
0 0

Írta:

Te tudtad ezeket az érdekességeket a körömvirágról?

1. Ha a virágai reggel 7 óra után még nem nyíltak ki, aznap eső lesz.

2. A népi gyógyászat szerint a körömvirágot virágostul, szárastul, levelestül gyűjtik és a mindezt ragyogó napsütésben végzik, mert akkor a legnagyobb a gyógyhatása.

3. A növény értékes hatóanyagai nagyrészt a sárga színű virágokban koncentrálódnak, ezeket szárított formában használják fel.

4. A körömvirág javítja a keringést és tisztító hatású.

5. Elősegíti a sebek gyógyulását, a műtéti hegek szemmel láthatóan szebben gyógyulnak tőle. Visszeres lábra is hatékony.

6. A körömvirágból készült teát a gyomor és a bélrendszer betegségeire, gyomorgörcsökre és fekélyekre, valamint vastagbélgyulladásra alkalmazzák.

koromviragcikk.jpg ()

7. Teája vírusos megbetegedések és baktériumos fertőzés ellen is segít.

8. Rákjellegű daganatok és fekélyek, csontszú, combfekély, valamint gennyező, nehezen gyógyuló sebek esetén is segítenek a körömvirág és zsurlófű főzetével történő lemosások (1:1 arányban kell keverni).

9. Bőrrák esetén is sikerrel alkalmazható a körömvirágból préselt friss lé.

10. Napégésre is hatékony a belőle készített kenőcs: hűsíti és regenerálja a bőrt.

11. Hatékony epehólyag-gyulladás és hólyaghurut ellen, jó görcsoldó és fertőtlenítőszer.

12. Jól kezelhető vele az ekcéma, bőrviszketés, pattanások és véraláfutások is.

13. Megnyugtatja, erősíti a szívet, csökkenti a vérnyomást.

14. Téli időszakban is igazi kincs: köhögés, meghűlés, vírusos megbetegedések ellen is alkalmazzák. A herpesz valamint gombás fertőzések is jól kezelhetők vele.

15. Csökkenti az ínygyulladást, fertőtlenít, és segíti a nyálkahártya regenerálódását is.


További cikkeink a témában

derékfájásegészség

Mióta nem álltál fel a székből? Ideje megmozgatni magad!

Írta:
tegnap 0 0

Mindennapos hátfájás, nyakfájás, sajgó derékfájás, zsibbadó lábak. Ezek mind az ülőmunka velejárói, szinte kortól függetlenül. Az irodában ülve, a nap vége felé gyakran már fel sem figyelünk arra, hogy testünket rendellenes helyzetben tartjuk: görnyedt háttal ülünk, merev nyakkal meredünk a monitorra, lábunkat pedig már órák óta meg sem mozdítottuk. Nem meglepő hát, hogy a tartós ülőmunka bizony nem járul hozzá gerincünk egészségéhez. Elkeseredésre azonban semmi ok, néhány átmozgató gyakorlattal enyhíthetünk elmerevedett és fáradt tagjainkon!