Főoldal > wellness > 10 dolog, ami futás közben történik a testeddel

10 dolog, ami futás közben történik a testeddel

anyagcserecsontdiétaedzésegészségfogyásfutáskalóriamozgássportszénhidráttest
0 0

Írta:

A futás remek állóképesség fejlesztő és zsírégető, de mindez csak töredéke annak a rengeteg és csodás hatásnak, amit ez a mozgásforma művel a szervezetünkkel. Itt a jó idő, húzd fel hát a futócipőt és irány az edzés!

 

Hangulat

Gyakran levert vagy? Hidd el, a futás a legjobb antidepresszáns! Már 30 perc kocogással javíthatsz a hangulatodon, ráadásul a stresszes helyzeteket is sokkal jobban kezeled majd.

Hosszú élet

Keresed a fiatalság és a hosszú élet forrását? Ne gondolkodj túl sokat, ugyanis már 5-10 perc kocogás 30%-kal csökkenti a halálozás kockázatát. Ha pedig hetente egyszer egy órát tudsz futásra szánni, avval plusz 3 évvel ajándékozod meg magad.

Alvás

Nem jön álom a szemedre és csak forgolódsz minden éjjel? Felejtsd el az altatókat, napi 30 perc futás és garantáltan megoldódnak az alvásproblémáid.

Memória

Vizsgaidőszak van vagy épp egy nehéz project közepén állsz? Ne sajnáld az időt a mozgástól, ugyanis heti 4-szer 30 perc futással jelentősen javul a memória és a koncentrációkészség.

Testsúly

Ha gyorsan formába szeretnéd hozni magad nyárra és leadni a felesleget, akkor a futás a te sportod. Heti 5-ször 30 perc futással könnyen formába hozhatod a tested.

Anyagcsere

A rendszeres futás növeli a tüdő kapacitását és javítja a keringést, amelyek jobb anyagcsere funkciókat eredményeznek.

futashatas2.jpg ()

Térd

Tévhit, hogy a futás koptatja a térdeket, sőt, a kutatások bebizonyították, hogy a rendszeresen futóknál 23%-kal kevesebb az ízületi porckopás, azaz az artrózis kialakulásának az esélye, szemben azokkal, akik soha nem futnak.

Szív

Futással sokat tehetsz a szíved egészségéért is, a rendszeresen futás ugyanis 45%-kal csökkenti a szív- és érrendszeri betegségek általi halálozási kockázatot.

Cukorbetegség megelőzése

Heti 5-ször 30 perc futás nemcsak remek fogyasztó, de a cukorbetegség kialakulásának kockázatát is 12%-kal csökkenti.

Csontok

A futás hozzájárul a csontok regenerálódásához, ezért van az, hogy az idősebb futóknak sokkal nagyobb a csontsűrűsége, mint azoknak, akik ugyanannyi évesek, de sosem futottak rendszeresen.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában