Főoldal > mozgas > Ez történik a testeddel, ha mindennap nyújtasz

Ez történik a testeddel, ha mindennap nyújtasz

edzésmozgásnyújtásnyújtógyakorlat
0 0

Írta:

A nyújtógyakorlatok nem csak a vérkeringés fokozása és a húzódások elkerülése miatt hasznosak – mi még 6 másik okot tudunk mondani, amiért mindennap érdemes pár percet szánnod ezekre!

1.     Beindítja az agyműködést

Éjjel rosszul aludtál és az a pár fekete kávé sem használ, amit délelőtt fogyasztottál el? Pár perc nyújtás után azonnal más színben fogod látni a világot: nemcsak a gondolkodásod pörög fel, de a kreativitásod és a memóriád is. Ugyan, kinek kell az a kávé?!

2.     Fejleszti a reflexeket (is)

Egy kutatás szerint azok, akik napi 30 percet nyújtanak, jobb állóképességgel, térérzékeléssel és biztosabb egyensúlyérzékkel rendelkeznek, mint azok, akik egy percet sem nyújtanak. Ha fejleszteni szeretnéd a reflexeidet, mindenképpen vágj bele a nyújtógyakorlatok elsajátításába!

3.     Csökkenti a fájdalomérzetet

Ha az izmaid és az ínszalagjaid hozzászoknak a nyújtásokhoz, egy-egy kisebb húzódás, bokasérülés sem fog annyira fájni, mint előtte. Sőt! A szakértők szerint a nyújtógyakorlatok miatt már alapból könnyebben és gyorsabban tudsz elsajátítani bizonyos sportokat – gondolunk itt a jógára, a pilateszre és a tai-chi-ra.

70006657 - sporty young woman doing yoga practice isolated on white background - concept of healthy life and natural balance between body and mental development

4.     Növeli a fizikai teljesítményt

Érezted már magad kipihentebbnek és élettel telibbnek egy-egy nyújtás után? Az érzékeid nem csalnak: a nyújtógyakorlatok bizonyítottan növelik a fizikai teljesítményt, ezért nemcsak a sérülések elkerülése végett ajánlják sportolás előtt és után! Ha a legtöbbet akarod kihozni az edzéseidből, te se bagatellizáld el a 10 perces nyújtásokat – hidd el, megéri!

5.     Csökkentheti a vércukorszintet

A sportolás köztudottan csökkenti a vér glükózszintjét, arra viszont csak nemrég derült fény, hogy a nyújtógyakorlatok is hasonlóan hatnak a vérképre. Egy friss felmérés a 2-es típusú cukorbetegeket vizsgálta és arra jutottak, hogy azok, akik 40 perccel a cukorszint mérés előtt elkezdték nyújtani az izmaikat, alacsonyabb vércukorszinttel rendelkeznek, mint azok, akik nem végezték el a nyújtógyakorlatokat.

6.     Elűzi a stresszt

A nyújtást nem hiába alkalmazzák a relaxációt segítő sportoknál: egy-egy fájdalmas területet, befeszült izmot tényleg képes ellazítani a pihentető nyújtás, arról nem is beszélve, hogy légzőgyakorlatokkal kombinálva milyen pozitív hatással vannak a mentális állapotra és az én-képre! Ha te is állandó stresszel küzdesz, mindenképpen adj egy esélyt a napi nyújtógyakorlatoknak!


További cikkeink a témában