Főoldal > mozgas > 14 biztonsági óvintézkedés futóknak

14 biztonsági óvintézkedés futóknak

biztonságedzésfutásnőkönvédelemsporttámadásvédekezés
0 0

Írta:

Ha csak nem futópadon, illetve edzőteremben futsz, akkor mindig vigyázz arra, hogy biztonságban legyél. Szakértők szerint a legtöbb ilyen jellegű támadásnak három közös vonása van: egyedül futó nők, elhagyatott helyeken kerülnek veszélybe.

Az autóvezetés is nagyon kockázatos, hiszen rengeteg baleset történik. Ám mégis vezetsz, sofőrként bekötöd az övedet és körültekintő vagy, hogy elkerüld a rizikós szituációkat. A futásról sem akarunk lebeszélni, de itt is léteznek biztonsági óvintézkedések. Ezeket betartva nyugodtabban teljesítheted a kilométereket.

Runner woman in a dark forest

  1. Mindig áruld el egy vagy akár több embernek is, hogy merre, milyen útvonalon haladsz.
  2. Maradj a jól ismert, kivilágított szakaszokon és viselj fényvisszaverős ruhát.
  3. Ha lehet, fuss kutyával, nagyobb csoporttal, de kereshetsz megbízható futótársat is.
  4. Ne használj fülhallgatót, zenét kihangosítva is hallgathatsz.
  5. Vigyél magaddal telefont.
  6. Ha valakit gyanúsnak látsz, menj át az túloldalra, vagy fordulj vissza.
  7. Variáld az útvonalaidat. Ne mindig ugyanarra a körre és ugyanakkor indulj.
  8. Tudd, hogy merre haladsz. A zavarodott, „elveszett” ember könnyebben célponttá válhat.
  9. Figyelj a környezetedre, ne tudjon senki hirtelen meglepni.
  10. Vedd fontolóra az önvédelmi képzéseket. Sose lehet tudni, hogy mikor jöhet jókor.
  11. Ne copfban viseld a frizurádat, mert azt könnyebb megragadni és vele együtt lerántani.
  12. Mozogj magabiztosan, húzd ki magad és koncentrálj, sugallj önbizalmat.
  13. Bízz a megérzéseidben. Ha rossz előérzet kerít hatalmába, akkor hallgass erre.
  14. Vigyél gáz- vagy paprikasprayt magaddal.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában