Főoldal > mozgas > Súlyzózás mellett kardiózz is a tökéletes testért

Súlyzózás mellett kardiózz is a tökéletes testért

alakformálásedzéserősítésfogyásizomtömegkardiomozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Az erősítés, izomtömeg növelés az edzés elmaradhatatlan része, de legalább ugyanilyen fontosak az aerob típusú mozgásformák is. Még akkor is érdemes heti két alkalommal beiktatni egy kis kardiót, ha nem a fogyás az elsődleges célod.

Javul az állóképesség

Testünket akkor tudjuk leghatékonyabban formálni, ha közben folyamatosan fejlődünk. Ehhez pedig a rendszeres súlyzós edzés mellett kardiózni is kell, hiszen így lehet hatékonyabban fejleszteni az állóképességet és a kitartást. Azért tökéletes kísérője a súlyzós edzéseknek a kardió, hiszen fokozatosan növelhetjük a súlyok mellett az ismétlésszámokat is, egyre formásabbá varázsolva alakunkat.

Beindul a zsírégetés

Az, hogy valaki sovány, még önmagában nem feltétlenül biztosíték arra, hogy a testzsírszázaléka is megfelelő. Aki nem sportol rendszeresen, annak valószínűleg több zsír halmozódott fel a szervezetében, mint amire valójában szüksége van. Az egészség megőrzése mellett a fejlődéshez, zsírégetéshez is elengedhetetlen, hogy néha kihajtsuk magunkat egy-egy futó-, bringa- vagy úszóedzés alkalmával.

104978745 - fit muscular woman working out in a park on a footpath alongside a peaceful lake or river doing stretching exercises in a health and fitness concept

Elérheted a vágyott kockás hasat

Bár a hasfal erősítése ugyanúgy hozzá kell, hogy tartozzon az edzéstervünkhöz, mint más izomcsoportok megmozgatása, azért jó tudni, hogy leghatékonyabban mégis diétával és kardió mozgással tüntethetjük el róla a felesleges zsírt. Ez nem csak esztétikai kérdés, hanem rengeteg egészségügyi kockázatot rejt magában a has körüli úszógumi. Ha rendszeresen kardiózol, két legyet üthetsz egy csapásra: egyrészt megerősíted a hasfalat, másrészt eltünteted alóla a felesleges zsírt. Az eredmény pedig esztétikus, kockás, szexi hasfal lesz.

Egészségvédő

Bár a testmozgás önmagában is egészséges, azért a kardiónak is megvannak a maga külön előnyei. A rendszeres kardió javítja a HDL (vagyis a jó) koleszterinszintet, és csökkenti a diabétesz kialakulásának kockázatát. Erősíti a szívet, így csökken a különböző szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának valószínűsége, rákmegelőző, de még a szexuális életre is kedvezően hat, ha valaki gyakran húz futócipőt, vagy teker egy-egy órát.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában