Főoldal > mozgas > 6 tipp, hogy túlsúlyosan is bátran lépj be a konditerem ajtaján

6 tipp, hogy túlsúlyosan is bátran lépj be a konditerem ajtaján

duciedzésedzőteremfittmozgáspluszkilótúlsúlyos
0 0

Írta:

Tartasz a szánakozó pillantásoktól és a cikizős kommentektől? Egy percig se aggódj! A következő 6 tuti tipp garantáltan segít abban, hogy túlsúlyosan is legyőzd az edzőterem-parákat!

1. Kutakodj!

Felkészültnek lenni sosem árt! Mielőtt belépnél a konditerem ajtaján, nézz utána az edzőknek, keress rá a csoportos órákra, nézd meg az árakat, illetve, hogy milyen gépeket lehet használni.

Online minden könnyebben megy, ha pedig már képben vagy azzal, hogy mit-hogyan kell használni, vagy kitől kérj segítséget, sokkal magabiztosabban fogsz közlekedni – már az első alkalommal!

2. Készülj fel!

Biztosan tisztában vagy vele, hogy a konditerembe többségében azok járnak, akik fittek. Ha tartasz a szánakozó pillantásoktól vagy a kezdeti „bénázásoktól”, a konditermi bérlet megvásárlása előtt kezdj el otthon tornázni! Ha már kisebb-nagyobb pihenőkkel le tudsz tornázni napi 30 aktív percet, nincs mitől tartanod!

Amennyiben még így is kétségeid vannak, az első  alkalommal kérj egy ingyenes körbevezetést, amikor a teremőrök/személyi edzők bemutatják neked a kondi gépeinek pontos használatát.

36305541 - fat woman training with others in gym, all showing thumbs up.

3. Lélegezz!

Már sokszor írtunk róla, hogy a nyugodt, lassú légzés milyen pozitív hatással van a szervezetünkre: az elmét is megnyugtatja és önbizalommal tölt meg, tehát mindenképpen vegyél át pár leckét, ha tartasz a stresszesebb pillanatoktól!

4. Csatlakozz egy csoporthoz!

Ha abszolút nincsen elég önbizalmad ahhoz, hogy egyedül eddz, regisztrálj egy kezdő csoportos kurzusra! A csoportos órák lényege, hogy más, hozzád hasonló cipőben járókkal eddz, tanulj és fejlődj! Egy kurzus általában 10 órát foglal magában,  segítségével pedig nemcsak önbizalomra és megemelkedett edzettségi szintre, hanem még barátokra is szert tehetsz!

5. Tegyél rá!

Hidd el, minden az agyban dől el! Ha már az első pillanatban attól tartasz, hogy mások mit fognak gondolni, tuti, hogy nem fogsz tudni kellően a sportolásra koncentrálni! Ha viszont teszel arra, hogy mások mit gondolnak, és csak önmagaddal foglalkozol, nemcsak a világ nyílik ki számodra, de mások szemében is sokkal vonzóbb leszel.

Wellness tipp: Ilyen helyzetekben többek között az agykontroll is a segítségedre lehet, mely a félelmek legyőzésére ad egyszerű és bárhol alkalmazható tippeket!

6. Mantrázz!

A mantrák, azaz a pozitív töltetű, rövid gondolatok bizonyítottan képesek a félelmeink eloszlatására – persze csak akkor, ha tényleg hiszel benne. A személyi edzők azt ajánlják, hogy a következő mondatokhoz hasonló gondolatokat mantrázz a gyenge pillanataidban: „Atléta vagyok.”, „A testem az csinálja, amit én mondok neki.”, „Erős vagyok és bármit meg tudok csinálni”, stb. Ha találtál egy számodra szimpatikus mantrát, nincs más dolgot, mint elhitetni magaddal!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéskinti edzés

Így sportolj nyáron

Írta:
6 órája 0 0

A nyár az aktív időtöltés, sportolás, mozgás időszaka. Nem csak a közelgő nyaralás és ezzel együtt az álomalak elérése, de a levegő hőmérséklete is nagy motiváció a testedzésre. Azonban érdemes ilyenkor a melegebb időjárásra való tekintettel néhány fontos szabályt betartani ahhoz, hogy edzéseidet hatékonyan és biztonságban végezhesd.