Főoldal > mozgas > 5 ok, amiért a futás az egyik legjobb mozgásforma

5 ok, amiért a futás az egyik legjobb mozgásforma

állóképességedzésfogyásfutásizommozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

A futás az egyik legegyszerűbben űzhető szabadtéri mozgás, ami jó közérzetet ad, segít fejleszteni az állóképességet, és még a zsírégetéshez is hozzájárul.

Folyamatosan fejlődhetsz benne

Minden sportban fejlődik az ember, ha rendszeresen végzi, azonban a futásnál egyértelműen lemérhető és dokumentálható a pozitív változás. Ez lehet néhány másodperccel gyorsabb tempó, néhány méterrel hosszabb táv vagy éppen nehezebb terepen való edzés. Ezek a dolgok mind-mind hozzájárulnak a fejlődésedhez, és a hatékonyabb kalóriaégetéshez is.

Segíthet a fogyásban

Ma már tudjuk, hogy nem az egyenletes tempóban végzett futással lehet a legtöbb zsírpárnát kinyírni, hanem azzal, ha teszünk az edzéseinkbe egy kis extrát. Ha a gyors és lassú tempót adott időközönként váltogathatjuk, vagy akár a szabadban, akár a futópadon időnként „hegymenetbe” kapcsolunk, a zsírégetést extrán felpörgethetjük.

Egyénre szabható

Az a csodálatos a futásban, hogy annyi arca van, hogy egész biztosan mindenki megtalálhatja a számára legkellemesebb és leghatékonyabb futóedzés-típust. Van, aki kizárólag terepen fut, más a futópályákat részesíti előnyben, megint más a futógépet tapossa. A módszer teljesen mindegy, a lényeg, hogy örömet szerezzen.

35324990 - side view of sporty young woman running on sidewalk in morning. health conscious concept with copy space.

Kikapcsol

Szerencsére minden sportról elmondható, hogy stresszoldó hatású, ám ha rangsorolni kellene a mozgásformákat aszerint, hogy melyik áll a legközelebb a meditációhoz, a jóga és pilates után egész biztosan a futás győzedelmeskedne. Az agy ugyanis teljesen kikapcsolhat, hiszen míg más sportok esetleg koncentrációt, megszakításokat követelnek, addig futás közben csak visz előre a lábad. Ahogyan magad mögött hagyod a megtett métereket, úgy dobálja ki az agyad a problémákat.

Bármikor végezhető a szabadban is

A friss levegőn való tartózkodás nem csak fizikai, de szellemi és mentális egészségünk szempontjából is rendkívül fontos. Futni szerencsére bármikor lehet, akkor is, ha hidegebb a levegő, ugyanis helyes lélegzetvétellel még a torokfájás is megelőzhető. Sőt, hóban futni kifejezetten különleges és meghatározó élmény, ahogyan a nyári, hajnali futóedzések is felejthetetlen pillanatokat okozhatnak.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában