Főoldal > mozgas > Ezek a nyújtás jótékony hatásai

Ezek a nyújtás jótékony hatásai

alakformálásedzésizommozgásnyújtásstretchingtest
0 0

Írta:

Sokan spórolnak a nyújtáson edzést követően, pedig ez a néhány percet igénylő feladatsor rengeteg pozitív élettani hatással bír. Sőt, a kardió és erősítő edzések mellé érdemes egy olyan napot is kijelölni minden héten, amikor csak és kizárólag nyújtó gyakorlatokat végzünk.

Kevesebb sérülés

Fontos, hogy edzés után fokozatosan, testrészről testrészre haladva nyújts le, hiszen ha egy izom esetlegesen túlnyúlik vagy összehúzódik sportolás közben, egyfajta biztonsági hálóként a mozdulat az ínorsóra tevődik át. Ennek következtében rendesen nyújtott szalagok és izmok esetén az izom elernyed és nem sérül meg.

Hatékonyabb edzés

Az izompólya egy olyan kötőszövetháló, ami az izmok körül helyezkedik el. Szövete eredendően lágy, de idővel megkeményedhet, ami az izomnövekedést, fejlődést is gátolhatja. A nyújtás következtében nő az izom mozgástartománya, ami hatékonyabb edzésekhez, kerekebb izmokhoz vezet.

70006657 - sporty young woman doing yoga practice isolated on white background - concept of healthy life and natural balance between body and mental development

Csökken az izomláz mértéke

Sokan szenvednek a kemény edzések utáni izomláztól, de elsősorban azok, akik nem nyújtanak rendesen. Az izmok nyújtásával a vérkeringés javul, a tejsav elszállítása könnyebb lesz, így ha a teljes izomlázat nem is mulaszthatjuk el másnapra, jelentősen csökkenthetjük a sport e „kellemetlen” velejáróját.

Javul a testtudat és a koordináció

A rendszeres és alapos nyújtás nem csak egészségügyi szempontból javasolt, hanem a testtudat kialakítása miatt is. Aki rendszeresen edz, fontos, hogy kialakult testképe legyen, és teste apró jelzéseire, változásaira megfelelően reagáljon. A nyújtás abban is segít, hogy még hatékonyabbak, intenzívebbek és mentálisan is kielégítőek lehessenek az edzések.

Segít az ellazulásban

A sport már önmagában is a legjobb stresszűző, ám az izzasztó gyakorlatok után  érdemes egy-egy levezetést is beiktatni ahhoz, hogy pszichés-mentális egészségünkhöz még inkább hozzájárulhassunk. A jóga, a nyújtógyakorlatok, a meditációs zene segítenek az ellazulásban, hogy ne csak testünkben, de lelkünkben is helyére billenjen minden.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

agyműködésedzés

Hormon, ami segíti az edzést: az irisin

Írta:
23 órája 0 0

Ha hiányzik még egy kis motiváció, hogy miért kezdj el rendszeresen mozogni, nyugodtan vedd fel a listára az irisin hormont. Az elmúlt 3 év kutatásai felfedezték ugyanis ezt a hormont, amely aerob zónában végzett mozgás során kezd el megjelenni, és szerepet játszik az egészséges testsúly megőrzésében, javítja az agyi aktivitást és lassítja az öregedés folyamatát.