Főoldal > mozgas > Ezeket ne edd edzés után!

Ezeket ne edd edzés után!

diétaedzésétkezésizomszénhidráttápanyagtáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Vannak olyan ételek, amelyeket jobb, ha edzés után elkerülsz a hatékonyabb zsírvesztés és a tónusosabb izmok érdekében.

Friss zöldségek, gyümölcsök

A sok nyers zöldség és gyümölcs fogyasztásának természetesen nagy szerepe van az egészséges életmód kialakításában, azonban fontos, hogy egy kimerítő edzés után ne csak és kizárólag zöldséget és gyümölcsöt fogyassz. Ezek a szénhidrátforrások kifejezetten jól jönnek edzés előtt önmagukban is (pl. banán), de sportolás után muszáj a zöldségköretedet egy kis fehérjével is kiegészítened, hogy izmaid regenerálódhassanak, fejlődhessenek. A legjobb, ha csirke- vagy pulykamellhez párolsz egy kis zöldségköretet.

Sós mogyoró

Az olajos magvak rendkívül egészségesek, mozgás után pedig kifejezetten ajánlott megenne belőlük egy maréknyit, hiszen kitűnő fehérjeforrások. A gond akkor van, ha sós ropogtatnivalóra esik a választásunk. Nem véletlen, hogy edzést követően szívesen matatunk a sós finomságok között, hiszen az intenzív izzadással együtt szervezetünk káliumháztartása is megcsappan. Azonban jobb ezt nem só, hanem más káliumforrás segítségével, például banán fogyasztásával pótolni.

53157172 - sporty women eating healthy food after outdoor fitness workout. fitness diet nutrition with fruit salad and carrot  orange detox smoothie.

Energiaszelet

Sokan esnek abba a hibába, hogy nem jól alkalmazzák a táplálékkiegészítőket. Az energiaszelet – ahogyan azt a neve is mutatja –, azt a célt szolgálja, hogy felfrissítse és energiával töltse fel a szervezetet. Ez pedig nyilvánvalóan sportolás előtt, nem pedig utána szükséges. Mozgás után már hiába eszel energiaszeletet, többet ártasz vele, mint használsz, hiszen gyakorlatilag „becsapod” a szervezeted, és felpörgeted ahelyett, hogy regenerálnád.

Lassan felszívódó szénhidrátok

Ha délután, este edzel, érdemes úgy alakítanod az étrendedet, hogy sportolás után már lassan felszívódó szénhidrátok se kerüljenek a tányérodra. A teljes kiőrlésű gabonák, a köles, rizs, amaránt, zab fogyasztása hozzájárul az egészséges életmódhoz, de edzés után már ezeket is kerüld, és válaszd inkább a nyers zöldségköretet a grillezett csirkemell mellé.


További cikkeink a témában

bemelegítésedzés

Így teheted tönkre az edzésed

Írta:
tegnap 0 0

A bemelegítés és az levezetés az edzés szerves része. Ha ezeket is rendesen elvégzed, akkor csökken a sérülés veszélye, jobb teljesítményre leszel képes és hamarabb eléred a kívánt eredményeket. De van még néhány olyan dolog, amire érdemes figyelned, hogy hatékonyan és eredményesen mozoghass!

atlétaBaji Balázs

Baji Balázs elmondja, mi sikerének titka

Írta:
5 napja 0 0

Néha mindenkinek jól jön egy kis segítség, legyen bármilyen kitartó és elhivatott céljai felé való törekvésében. A legkitartóbbak pedig a csúcson sem pihennek meg, hiszen mindig van tovább. A Scitec Institute, a sportteljesítmény és az egészségfejlesztés intézménye, Baji Balázs világbajnoki bronzérmes gátfutót kérdezte sikerének titkáról.