Főoldal > mozgas > Itt az igazság: A jóga nem is olyan egészséges, mint hiszed!

Itt az igazság: A jóga nem is olyan egészséges, mint hiszed!

fájdalomjógamozgássérüléssporttestmozgás
0 0

Írta:

A napjaink legegészségesebb mozgásformájának tartott jóga sokkal több veszélyt rejt magában, mint gondoltad volna!

Legalábbis egy friss tanulmány szerint, amit 200, legalább egy éve rendszeresen jógázó ember segítségével készítettek el. A kutatás kimutatta, hogy a vizsgált sportolók 60%-a rendszeresen szenved nyak-, derék- és tarkófájdalmaktól, 21 %-uk gyakori izomgörcsöktől és izomfájdalmaktól, 11 %-uk pedig ínhüvelygyulladástól és vállfájdalmaktól. Mindez pedig nagy valószínűséggel a jógának tudható be.

A szakértők szerint ezek a fájdalmak a túlzott megerőltetéstől, a kitartott pózoktól és a mozgás előtti nem megfelelő bemelegítéstől alakulhattak ki, de gyakoriak a rándulások, a ficamok és a csontok elmozdulása miatt létrejött gyulladások is. Mindez azt jelenti, hogy a jóga egyáltalán nem annyira egészséges, mint gondoltuk, sőt – még a testi épségünket is veszélyeztetheti!

Ezt a tényt az a 2016-os tanulmány is megerősíti, ami a jógaórákon szerzett komolyabb sérüléseket vizsgálja: 2001 és 2014 között több, mint 30 000 amerikai állampolgár kötött ki a baleseti ambulancián a csoportos jógaóra után – ez az arány pedig feltehetően csak emelkedett azóta.

24382089 - gorgeous young women practicing yoga and performing an extended side angle pose

Mindezek ellenére a jógát még mindig nem sorolták át a nagyobb egészségügyi kockázattal járó sportok közé, hiszen minden 10 000. gyakorlóra csak 17 sebesülés jut, ami sportoláskor elenyésző.

Az ortopédusok ezzel együtt óva intik a gerincbántalmakkal rendelkező pácienseket a jóga kipróbálásától, ahogyan a kismamáknak, a gyerekeknek, az időseknek és az ízületi bántalmakban szenvedőknek sem ajánlják ezt a mozgásformát. Aki viszont egészséges, azt semmiféleképpen nem térítenék el, hogy mert a jóga bizonyítottan csökkenti a vérnyomást és a rossz koleszterinszintet, ahogyan az alvásproblémákban és a depresszió leküzdésében is eredményesen segít.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítő edzés

Izmosodnál? Ezeket ne tedd!

Írta:
12 napja 0 0

Vannak, akik súlyvesztés céljából edzenek, mások az izomtömegük növelését tartják szem előtt. Nem mindegy, milyen cél lebeg előtted, hiszen annak megfelelően kell táplálkoznod és mozgásformát választanod. Ha úgy érzed, fogyni már nem szeretnél, viszont formásodni annál inkább, tartsd be tippjeinket, hogy fáradozásaid eredményt hozzanak.