Főoldal > mozgas > 6 ok, amiért megéri sétálni

6 ok, amiért megéri sétálni

aktivitásenergiafogyásgyaloglásimmunrendszermozgásséta
0 0

Írta:

Igen, tudjuk, hogy a rendszeres séta segít a fogyásban, és csökkenti a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Ennek a mozgásformának azonban több olyan azonnal érezhető, áldásos hatása is van, amelyre nem igazán gondoltunk eddig. Íme, 6 dolog, amiért érdemes most rögtön elindulnod sétálni!

1. Ha sétálsz, megszűnik az édesség utáni sóvárgásod!

Legalább 15 perc séta után azonnal megfigyelheted, hogy nem kívánod annyira az édességet. A kutatók szerint ez azért van, mert a mozgás által az agyad figyelme elterelődik az édes nasik iránti mérhetetlen vágyakozásról.

2. Garantáltan jobb lesz a napod

Séta közben testedet elárasztják a boldogsághormonok: a szerotonin és a dopamin. Ennél jobb doppingszer nem is létezik! Fontos, hogy inkább a természetben sétálj, ne városi környezetben! Ha ez nem megoldható, akkor legalább arra figyelj, hogy a séta alatt időnként ugorj egyet és a lóbáld a kezeidet. Állítólag ez hatásosabb, mintha csak vánszorognál, mert vidámságot eredményez.

3. Séta után kreatívabb leszel

A séta beindítja a kreatív gondolatokat. Egy kutatás során a sétálóknak 60%-kal több ötletük volt egy probléma megoldására, mint azoknak, akik ülve maradtak. Akár egy meditáció, a séta kimozdítja a gondolataidat a megszokott keretekből, és új perspektívákat nyit!

4. Felpörgeti az energiaszintedet

A séta felgyorsítja a testedben a vér- és oxigénszállítást, ezáltal feltölt energiával. Ha nincs időd beiktatni a sétát a szoros napirendedbe, legalább a szünetet használd ki arra, hogy sétálsz egyet. A kutatók szerint minden 10 perc aktív mozgás két órával növeli meg az energiaszintedet a nap során.

5. Ellenállóbb leszel a kórokozókkal szemben

Ha a gyerek beteg, vagy a munkatársaid folyamatosan tüsszögnek, azonnal sétálj egyet! A séta, mint a legtöbb mozgás, az immunerősítés hatékony része lehet, mert ellenállóbbá teszi a szervezeted.

6. Ha sétálsz, sokkal produktívabb leszel

Ha úgy érzed, hogy a munkahelyeden összecsapnak a fejed felett a hullámok, iktasd be a sétát az ebédszünetben. A kutatások szerint a délidőben történő 30 perces mozgás rendkívül kifizetődő, mert megszünteti a délutáni álmosságot és növeli a munka hatékonyságát, ráadásul sokkal kipihentebb és lelkesebb leszel!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

edzéserősítő edzés

Izmosodnál? Ezeket ne tedd!

Írta:
12 napja 0 0

Vannak, akik súlyvesztés céljából edzenek, mások az izomtömegük növelését tartják szem előtt. Nem mindegy, milyen cél lebeg előtted, hiszen annak megfelelően kell táplálkoznod és mozgásformát választanod. Ha úgy érzed, fogyni már nem szeretnél, viszont formásodni annál inkább, tartsd be tippjeinket, hogy fáradozásaid eredményt hozzanak.