Főoldal > mozgas > Így egyél edzés előtt!

Így egyél edzés előtt!

edzésedzőteremétkezésfutásmozgássportsporttáplálkozássportteljesítménytestedzéstréning
0 0

Írta: and

Amikor edzésre kerül a sor, nagyon fontos, hogy energikusnak érezd magad. De az nem olyan egyszerű, hogy mit és mikor egyél ehhez.

Ha az edzéshez túl közel eszel valami nehezet, könnyen kényelmetlen érzés foghat el, de ha éhesen kezdesz neki, az sem jó.

Egész nap

Soha nem jó ötlet elegendő folyadék elfogyasztása nélkül, dehidratáltan elkezdeni edzeni. Fokozottan figyelj rá, hogy edzés előtt, alatt és után is hidratált maradj! Tudatosítsd, hogy a kalóriaégetéshez kell a folyadék, és az anyagcseréd sem működik jól, ha a kiszáradás fenyeget! Igyál eleget!

2-3 órával az edzés előtt

Ha nagyobb étkezést tervezel, akkor az 2-3 órával edzés előtt  legyen és szénhidrátban, zsírban és fehérjében gazdag táplálék legyen, de max. 300-400 kalória. Lehet ez egy kisebb adag zöldség, humusz, gyümölcs vagy diófélék. Kerüld a brokkolit és babot, mert ezek felfújhatnak!

1-2 órával az edzés előtt

Ahogy egyre közeledik az edzés ideje, egyre jobban oda kell figyelni a bevitt tápanyagokra. Egy kis adag müzli tejjel, vagy összekeverve a tejeskávéddal jó választás lehet. De figyelj oda, hogy 200 kalóriánál ne legyen több! Figyelj a fehérjebevitelre, mert ez ad majd az izmaidnak utánpótlást a gyakorlatok során!

sportkaja2.jpg ()

15-30 perccel az edzés előtt

Ha már csak 15-30 perced van a kezdésig, nagyon közel az edzés, fontos, hogy valami apró és könnyen felszívódó nasit válassz! Jó lehet például egy evőkanál mazsola, egy kisebb banán vagy egy kis adag sós keksz.

Rögtön edzés előtt

Ha nem tudtál enni korábban, akkor se menj üres gyomorral edzeni, mert a szervezetednek szüksége lesz energiára. Ehetsz például 7-9 szem zselébogyót, egy szelet kenyeret, vagy igyál 3-4 deci sportitalt. A lényeg, hogy ragaszkodj az egyszerű cukrokhoz, mert ezek gyorsan felszívódnak, energiát adnak, és nem okoznak emésztési zavart az edzés közepén.

Fotó: Profimedia – Red Dot

 


További cikkeink a témában

agyműködésedzés

Hormon, ami segíti az edzést: az irisin

Írta:
11 órája 0 0

Ha hiányzik még egy kis motiváció, hogy miért kezdj el rendszeresen mozogni, nyugodtan vedd fel a listára az irisin hormont. Az elmúlt 3 év kutatásai felfedezték ugyanis ezt a hormont, amely aerob zónában végzett mozgás során kezd el megjelenni, és szerepet játszik az egészséges testsúly megőrzésében, javítja az agyi aktivitást és lassítja az öregedés folyamatát.