Főoldal > mozgas > A rendszeres futás 9 legtutibb előnye

A rendszeres futás 9 legtutibb előnye

edzésfutásmozgássporttestmozgás
0 0

Írta:

A rendszeres futás jót tesz a testednek és a lelkednek is egyaránt!

1. Porcnövekedés

A futás nem feltétlenül rossz a térdednek. Egy kutatás során bebizonyították, hogy a futás fokozza a porcképzést, ezzel elősegítve az ízületek egészségét.

2. Élesebb hallás

Bizony, a fitt nők 6%-kal jobban hallanak, mint azok, akik inkább a tv előtt punnyadnak. Ez azzal magyarázható, hogy a mozgás fokozza a vérkeringést a fülben is, így egészségesebbé teszi azt.

3. Egészségesebb bőr

Egy amerikai kutatás során azt a megfigyelést tették, hogy azok az egerek, akik koffeines vizet ittak és futottak, kisebb eséllyel lettek bőrrákosak, mint azok az egerek, akik csak koffeint fogyasztottak, vagy csak futottak.

4. Kevesebb migrén

Felejtsd el a fejfájás-csillapítókat! Egy kutatásban olyan embereket figyeltek meg, akik gyakorta szenvednek migréntől. A kutatás során kiderült, hogy a futás csökkenti a migrén gyakoriságát és intenzitását.

5. Izomépítés

Az izomtömeg csökken az idő múlásával – vagy mégsem? A testmozgás egy olyan típusú őssejtet ösztönöz, mely a többi sejtet izomépítésre ösztönzi. Ez a folyamat visszafordíthatja az életkorral járó izomvesztést.

futni2.jpg ()

6. Kevesebb szorongás

Nagyon pánikolsz a holnapi prezentáció miatt? Menj futni! A futás segít a stressz és szorongás leküzdésében.

7. Csökken a rák kockázata

Egy finn kutatás során 2560 középkorú embert figyeltek 17 éven keresztül. Az aktívabb emberek esetében kevesebb rákos megbetegedés jelentkezett, különösen az emésztőrendszeri és tüdőrák esetében.

8. Fokozott agyműködés

Egy amerikai kutatás az edzés és az agyi aktivitás közti összefüggést kutatta. Azt figyelték meg, hogy azon alanyok agyi aktivitása sokkal nagyobb volt, akik futottak. A futás nemcsak az általános agyi aktivitást javítja, de kifejezetten jó hatással van a koncentrációképességre.

9. Erősebb csontozat

Az olyan tornagyakorlatok, melyek súlyt helyeznek a csontozatra, növelik a csontsűrűséget. A sűrűbb csont pedig kevésbé törékeny. Különösen nagy hatékonysága van a futásnak e tekintetben, mely csökkenti a csontok törékenységét és a csontritkulás kockázatát.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában