Főoldal > mozgas > Pattanj fel a futópadra!

Pattanj fel a futópadra!

edzésfutásfutópadmozgássporttéltréning
0 0

Írta: and

A futópad sokak szemében szálka, főleg ebben a téli hideg, nyálkás, csúszós időben, amikor k&

A futópad sokak szemében szálka, főleg ebben a téli hideg, nyálkás, csúszós időben, amikor kénytelenek vagyunk az edzések nagy részét teremben végezni. Bár a friss levegőn futást semmihez sem lehet hasonlítani, edzés közben hallgatni a természet hangjait és nézni a csodaszép kilátást, a beltéri mozgásnak is megvannak az előnyei.
 
Óvja a szíved

Hacsak nem vagy olyan szerencsés, hogy közel lakj egy hosszú kilométereken át vezető elhagyatott futóösvényhez, nagy az esélye, hogy a lefutott kilométerek egy része autóutak mellett vezet. Az autókból kiáramló kipufogógáz károsítja a szívet, áll a kutatásokban. A futópad megvéd a szmogtól és a figyelmetlen sofőröktől, akik sokszor körül sem néznek a kereszteződésekben.

futopad2.jpg ()Beállítja az edzésed

Amikor felpörgeted az edzésed, például mérsékelt és magas intenzitású szakaszokkal, azaz intevall edzéssel, esetleg fartlekkel, vagyis iramjátékkal, a futópadon ezeket egyszerűen, előre beállíthatod, és nem is kell vele foglalkoznod a futásod alatt. Csak állítsd be a sebességet, és indulj! 

Megóvja a térded

A legtöbb futópad párnázott, kíméli a térded és az izületeidet, emellett lapos, sima felületű, nincsenek rajta kátyúk, sziklák és kiálló gyökerek, amelyekben elbotolhatsz.

Kevesebb szennyesed lesz

A téli futás kapcsán senki nem említ egy elég komoly kellemetlenséget: a rengeteg szennyest! Amikor nyáron futsz, csak felkapsz egy sportmelltartót, egy sortot egy polót és egy zoknit, és már indulsz is. Ezzel szemben télen szükséged van egy bélelt futónadrágra, extra pólókra, aláöltözetre és dzsekire is, nem beszélve a sapkáról és a kesztyűről. A futópadon, a a fűtött fitneszteremben nincs szükséged extra ruházatra, nyugodtan viselhetsz nyári holmikat, így mosnod sem kell olyan sokat.

Ugyanolyan keményen edzhetsz, mint a szabadban

Amikor a futópadon egy százalékra állítod az emelkedőt, ugyanúgy dolgoznak az izmaid, mintha a szabadban futnál  – állítják kutatók.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában