Főoldal > mozgas > Pattanj labdára!

Pattanj labdára!

aerobikgyakorlatlabda
0 0

Írta: and

Június 2-án újra Wellness nap! Trendmutató sportesemény csupán 600 forintért, amin neked is ott a helyed! Mészáros Réka, verseny aerobik kétszeres Európa-bajnok ajánl tetőtől talpig átmozgató gyakorlatsort. A labdás tréning több előnyt is hordoz magában. Bármilyen edzettségi szinten kiváló segítőtárs lehet, átmozgatja az összes izomcsoportot, javítja a testtartást, folyamatosan eddzi a mély hátizmokat. Segítségével fokozhatod […]

Június 2-án újra Wellness nap! Trendmutató sportesemény csupán 600 forintért, amin neked is ott a helyed!

Mészáros Réka, verseny aerobik kétszeres Európa-bajnok ajánl tetőtől talpig átmozgató gyakorlatsort.

A labdás tréning több előnyt is hordoz magában. Bármilyen edzettségi szinten kiváló segítőtárs lehet, átmozgatja az összes izomcsoportot, javítja a testtartást, folyamatosan eddzi a mély hátizmokat. Segítségével fokozhatod rugalmasságod, javíthatod erőnléted és koordinációs képességedet is.

Karemelés

Mire hat a gyakorlat? Javítja a testtartást, formálja a vállakat és a karokat.

Hogyan végezd? Térdelj le a szőnyegre a labdával szemben, ami karnyújtásnyi távolságra helyezkedjen el tőled. Tapaszd a tenyered az óriáslabdára, majd váltva emeld egyik, majd másik karodat.

Mire figyelj? Ügyelj rá, hogy gerincoszlopod végig egyenes maradjon, a hasadat húzd be, karod nyújtva legyen a gyakorlat végzése közben.

Ismétlésszám: 4×10-15

labda2.jpg ()Állhoz húzás

Mire hat a gyakorlat? A hát, a mell- és a karizmokra.

Hogyan végezd? Állj kis terpeszbe, a labdát emeld a magasba, majd engedd le a tested elé. Döntsd a törzsed előre, és húzd a mellkasodhoz a labdát, úgy, hogy közben gyakorolj nyomást az oldalára. Ezután nyújtsd ki ismét a karod, és térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Mire figyelj? Figyelj arra, hogy a gerincoszlopod végig egyenes maradjon, a karodat tartsd nyújtva, a törzsdöntésnél a térdedet enyhén hajlítsd be.

Ismétlésszám: 4×15-20

Térdhajlítás

Mire hat a gyakorlat? A négyfejű combizomra és a farizomra.

Hogyan végezd? A labdát tedd a falhoz hátad középső és alsó részének magasságában. Lábad nyisd csípőszéles terpeszbe, majd lassan gördülj lefelé addig, míg a combod párhuzamos lesz a padlóval. Ezután térj vissza a kiinduló helyzetbe.

Mire figyelj? Ha térdfájós vagy, elég, ha csak 45 fokig hajlítod a lábad. A gyakorlat végzése közben húzd be hasad, lábfejeid legyenek párhuzamosak egymással.

Ismétlésszám: 4×15

Combközelítés

Mire hat a gyakorlat? A belső combra.

Hogyan végezd? Feküdj le a szőnyegre, az óriáslabdát helyezd a két térded közé, és nyomd össze térded és belső combizmaid segítségével. Tartsd így néhány másodpercig, majd lazítsd el.

Mire figyelj? A hasadat húzd be, így a derekad nem fog befeszülni. Eleinte a kezedet is használhatod a labda megfogásához, később viszont végezd kézsegítség nélkül, és növeld az összeszorító fázis idejét.

Ismétlésszám: 4×20

Felülés

Mire hat a gyakorlat? Az egyenes hasizomra.

Hogyan végezd? Feküdj a hátadra, fogd meg a labdát, térdeidet húzd fel kissé, úgy, hogy a talpak a talajon maradjanak. Hasizmaid megfeszítésével, a levegőt kifújva ülj fel magad előtt tartva a labdát, majd gördülj vissza kiinduló helyzetbe.

Mire figyelj? Ne lendületből, hanem valóban hasizomból végezd a gyakorlatot, talpad végig maradjon a talajon, a labdát tartsd magadtól minél messzebbre.

Ismétlésszám: 4×20

Tippek az óriáslabdás tornához

Mielőtt megkezdenéd a gyakorlatokat, a labdán pattogva melegíts be néhány percig, ezt a mozgást vállkörzésekkel, széles karmozdulatokkal kombináld.

– Nagyobb és kicsit puhább labdán könnyebb egyensúlyozni, mint egy kisebb, keményre fújt „példányon”.

– Akár a széken ülést is helyettesítheted az óriáslabdán üléssel, mert a rajta való egyensúlyozás közben észrevétlenül is használod az izmaidat.

– Mielőtt belevágnál az otthoni tornába, érdemes egy-két csoportos órán részt venned, ahol megismerkedhetsz az alapokkal.

– Kismamáknak, gerincproblémával küzdőknek, hátfájósoknak kifejezetten ajánlottak a labdás tornák!

Megérkeztek a NIVEA Q10PLUS arcápoló termékcsalád legújabb tagjai!

Fotó: Profimedia – Red Dot

Forrás: Wellness magazin (2006. 06.)


További cikkeink a témában