Főoldal > #kihívás > Így étkezz okosan edzés előtt!

Így étkezz okosan edzés előtt!

diétaedzésenergiaételfehérjefogyásizomregenerációszénhidráttáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

A következő tippjeink a maximumot hozzák ki belőled, és az alakodból is.

Fontos, hogy sportoláskor energikusak legyünk, ezért közel sem mindegy, hogy milyen táplálékot viszünk be a szervezetünkbe: ha közvetlenül az edzés előtt eszünk, hasfájás és hányinger lehet a vége, amennyiben viszont üres gyomorral indulunk edzeni, még nagyobb kellemetlenségek várhatnak ránk. A következőkben dietetikusok segítségével összeállított étrendtippeket olvashatsz, melyek a maximumot hozzák ki belőled – és az edzésedből is.

Igyál sokat

Dehidratáltan edzeni nem túl jó ötlet, ezért mindig figyelj arra, hogy legyen nálad egy pohár víz vagy szénsavmentes vizes palack. Ne felejtsd el: érdemes naponta legalább 2,5 – 3 liter folyadékot fogyasztani.

Keverd az arányokat

2-3 órával az edzés előtt érdemes  300 és 400 kalória közötti menüt fogyasztanod, melyben szénhidrát, fehérje és zsír egyaránt megtalálható. Ez lehet például csirkemell párolt zöldséggel és burgonyapürével, valamint egy kis joghurttal és diákcsemegés rágcsálnivalóval.

Kerüld a gázokat

Az olívaolajas, valamint a babos és a brokkolis ételek mindig beindítják a gáztermelést, ezért ha nem akarsz hasi kellemetlenségeket, puffadást, akkor kondizás előtt inkább ne egyél belőlük.

Csemegézz bátran

A dietetikusok mindenki számára kötelezővé tennék a sportolás előtti egy órában való rágcsálást – persze, nem mindegy, hogy mit nassolsz! A szakértők szerint zabpehely, illetve cukormentes zabpelyhes keksz egy kis tejjel ideális – a lényeg, hogy 200 kalóriánál ne egyél többet belőle.

50840322 - female fist wrapped in measuring tape, lie near the bananas on a wooden table. top view, concept.

A banán mindig jó ötlet

Nem hiába a banán a sportolók kedvenc csemegéje: tele van vitaminnal, ásványi anyagokkal, gyümölcscukorral és hatékonyan el is űzi az éhséget a gyomrodból. Ha csak 15-30 perced van a kondizás előtt, bátran egyél meg egy kis banánt – tele leszel tőle energiával.

Ne eddz üres hassal!

Ha nem eszel, miből nyer energiát a tested a megerőltető gyakorlatok elvégzéséhez? 2 deci izotóniás sportital, egy banán, egy marék datolya, vagy egy zabos energiaszelet segítség lehet, ha nem volt időd edzés előtt tartalmasan étkezni.

Töltsd meg a pocakod

A dietetikusok szerint, ha az edzés utáni 30 percben iszol egy pohár kakaós tejet, egy joghurtot, vagy egy fehérjeturmixot, jobban regenerálódnak az izmaid és kevesebb esélyed lesz az izomlázra. Sportolás után a testednek egyébként is szüksége van a visszatöltésre, így fogyassz szénhidrátot és fehérjét is tartalmazó ételt, hogy felgyorsítsd a regeneráció folyamatát és tápláld az izmaidat.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában