Főoldal > #kihívás > 10 étel, amitől laposabb lesz a hasad

10 étel, amitől laposabb lesz a hasad

diétaedzésételétkezésfogyásfogyókúrahashasizomkockás haslapos haszsírégetés
0 0

Írta:

Ki mondta, hogy a lapos hashoz éhezni kell?

Ha a fitneszbajnokok kockás hasa nincs is a kívánságlistádon, biztos te is szeretnéd, ha laposabb lenne a pocakod. Mit teszel meg érte? Egyik sikertelen diéta után a másikba vágsz bele, miközben napi 100 felülést csinálsz? El kell, hogy keserítsünk, nem jársz jó úton, a test középső részének laposabbá és feszesebbé tételéhez jól összeállított étrendre, kardió- és erősítő edzések kombinációjára van szükség. Szerencsére azonban léteznek olyan ételek, amelyekkel, koplalás nélkül, fel tudod gyorsítani a folyamatot.

1. Extra szűz olívaolaj

A monotelítetlen, úgynevezett jó zsírok lelassítják a cukor bekerülését a váráramba, kevesebb inzulin termelésére ösztönözve a szervezetet. Ezáltal hatékony segítséget nyújtanak, hogy a szervezet ne raktározza a zsírt a has tájékára. Az extra szűz olívaolaj emellett gyulladáscsökkentő, szív- és érrendszer óvó, illetve megakadályozza a demencia kialakulását is. Ajánlott napi adagja 2 evőkanálnyi, felhasználási módja viszont fokozott elővigyázatosságot igényel. Kiváló egészséges dresszing a salátákra, magas hőfokon azonban mérgező anyagok szabadulnak fel belőle, amelyek belélegezve és elfogyasztva egyaránt károsak.

2. Avokádó

A másik monotelítetlen szuperélelmiszer az avokádó. Segít a lapos has elérésében, béta-szitoszterin tartalma miatt pedig csökkenti az edzés után fellépő gyulladást. Cukortartalma igen csekély, egy darab csak 2 g fruktózt tartalmaz. Magas zsír- és kalóriatartalma miatt azonban napi harmad avokádó fogyasztása elegendő.

3. Mandula

Ha az egészséges zsíroknál tartunk, a mandula sem maradhat ki az összeállításból. Tele van rosttal, fehérjével, E-vitaminnal és magnéziummal. Stabilizálja a vércukorszintet, csökkenti a koleszterinszintet, illetve segít megszabadulni a has és a csípő környékén található felesleges kilóktól. Ebből se ess túlzásba: napi adagja 23 darab, amely 165 kalóriát és 9 g monotelítetlen zsírt tartalmaz. Tökéletes nasi, ha megéhezel két étkezés között.

4. Étcsokoládé

Régóta bűnös ételként tekintesz a csokoládéra? Ne tedd! A minőségi, magas kakaótartalmú étcsokoládé kis mennyiségben fogyasztva (napi 2-3 kocka) javítja az emésztést és felveszi a harcot a hasi zsírpárnákkal is. Minél magasabb a kakaótartalma, annál jobban érvényesülnek pozitív hatásai. Keresd a minimum 70-85%-os kakaótartalmú, cukormentes termékeket.

5. Spenót

A zöld finomság az egyik legegészségesebb étel: alig van benne kalória, mégis rengeteg vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. Tele van C-, K-vitaminnal, vassal, káliummal, kalciummal és magnéziummal. Támogatja az izomépítést, laktat és laposabbá teszi legkritikusabb testrészünket. Ne keseredj el, ha nem szereted főzelékként, bármibe felhasználhatod, a salátától a smoothie-ig.

75613016 - girl on  floor doing exercises on the stomach in the gym.  wet body.

6. Joghurt

Már napi egy pohárnyi probiotikum megtisztítja a bélrendszert, segíti az emésztést és helyreállítja a belek természetes egyensúlyát. Egy 14 napos joghurtkúra után láthatóan kevésbé puffadttá válik a has. Ne hagyd, hogy az ízesített változatok megvezessenek: a bennük található cukor és mesterséges adalékanyagok miatt, ezeknek a termékeknek nincs túl sok jótékony hatása.

7. Tojás

A tojás a leghatékonyabb és egyik legegyszerűbb módja, hogy a hasi zsírpárnákkal harcoló fehérjét beiktasd a diétádba. Nélkülözhetetlen aminosavai és zsírjai miatt sokáig teltségérzetet biztosít, puffadás nélkül. Kezdd vele a napot, hiszen valóságos tápanyagbomba. A kutatások is bebizonyították, hogy azok, akik reggelire 2 tojást ettek, 65%-kal többet fogytak és jelentősen laposabb lett a hasuk, mint azon társaiknak, akik kihagyták ezt a remek napindító ételt.

8. Lazac

A lazacban található Omega-3 zsírsavak felpörgetik az anyacserét. Fogyasztásával, egészséges zsírjai mellett, egy pohár tejével egyenértékű kalciummennyiséghez juthatsz hozzá, és fedezi napi D-vitaminszükségletedet is. A D-vitamin felelős a leptin, azaz az éhségérzetért felelős hormon megfelelő működéséért, ezáltal sokáig teltségérzetet biztosít. Már heti 1-2 adag tengeri finomsággal gondoskodhatsz róla, hogy a hasad egyre laposabb legyen.

9. Bogyós gyümölcsök

A piros bogyók kétségtelenül a gyümölcsök sztárjai, mivel viszonylag kevés kalóriát tartalmaznak, és tele vannak rosttal. Magas C-vitamin tartalmuk támogatja az anyagcsere működését és a zsírbontó folyamatokat. Ha egy kis hasbarát nasira vágysz, nem találhatsz jobbat az epernél, a málnánál, a szedernél és az áfonyánál. Ráadásul kedvenceidet télen, fagyasztott formában is élvezheted.

10. Alma

Az alma nemcsak az orvost tartja távol, de akkor is segítségül hívhatod, ha a fogyás a cél, tested középső részéről. Rostjai és vitaminjai méregtelenítik a szervezetet, ezáltal a salakanyagok lerakódása miatti hasi elhízás ellen is hatásos. A benne található szénhidrátok lassan szívódnak fel, így az éhségrohamokat is elkerülheted napi 1-2 darab alma fogyasztásával.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában