Főoldal > #kihívás > 6 tuti tipp, hogy többé ne kelljen takargatnod a hasad

6 tuti tipp, hogy többé ne kelljen takargatnod a hasad

#ezhatedzésfogyáshasizomhasizomerősítésizomkockás haslapos haszsírégetés
0 0

Írta:

Eleged van abból, hogy bő felsőkkel kell elfedni a hasad, és kizárólag alakformáló fehérneműben mersz kilépni az utcára? A standszezon egyenesen a rémálommal egyenlő? Nem vagy egyedül, a legtöbb ember számára a has a legkritikusabb testrész. Nem véletlen, hogyha egy edző megkérdezi a vendégét, mely izomra szeretne dolgozni, az esetek 90%-ában a has a válasz.

Mindegy, hogy az úszógumiktól akarsz megszabadulni, vagy a bizonyos 6 kocka látványára vágysz, az alábbi eredményorientált tippek segítségével, garantáltan mindenki irigyelni fogja hasizmaid.

Teljes testre dolgozz, ne csak hasra

A legtöbben máig abban a tévhitben élnek, hogy napi száz felülés és hasprés csodákat tesz a hassal, és szomorúak, amikor mégsem látják a várt eredményt. Ha te is így vagy ezzel, kezdj el mihamarabb teljes testre edzeni. A hasad ugyanis a lerakódott zsírrétegtől kerek, nem az izmok hiányától. Mindenkinek kockás hasa van, csak éppen zsír fedi. Ezért a kizárólag hasizomra irányuló gyakorlatok önmagukban nem vezetnek eredményre. Ha a lapos has a cél, azok a feladatok a leghatékonyabbak, amelyek egyszerre több izomcsoportot dolgoztatnak meg. Ezek ugyanis több kalóriát és zsírt égetnek, edzés közben és után is. Ilyen például a hegymászás, ahol a mellkas-, a váll-, a tricepsz- és a törzsizmok is dolgoznak, miközben a pulzusszám emelkedik.

Kezdj el HIIT tréningre járni

A magas intenzitású intervallum tréning a lehatásosabb zsírégető mozgásforma, amit csak bevethetsz. Rengeteg energiát használ fel, és nagyszerűen növeli a test oxigénszükségletét, amely szintén égeti a kalóriákat. A 100%-os erőbedobást igénylő gyakorlatok alacsonyabb intenzitású, főként erősítő feladatokkal váltakoznak. Próbálj ki egy csoportos órát, ahol minden perc küzdelem jó hangulatban telik. Ha inkább egyedül, sőt otthon szeretsz edzeni, akkor se keseredj el, magadnak is összeállíthatsz egy kőkemény HIIT tréninget. 1 perc burpee után jöhet 1 perc plank, a lényeg, hogy a pulzust pörgető gyakorlat után mindig következzen egy könnyebb, amely alatt helyreáll a szívverésed.

Éltesd te is a clean eating-et

Miért lett az Instagramon a #cleaneating az egyik legnépszerűbb hashtag? A válasz egyszerű: a kockahas a konyhában kezdődik. Természetesen a testmozgást sem hanyagolhatod el, hiszen csak edzésekkel lehet izmot építeni, de a tiszta étkezés hozza meg az átütő sikert. Azaz, hiába izzadsz órákat az edzőteremben, ha nem figyelsz oda az étkezésre. Tényleg megéri a mini adag sült krumpli, hogy pár szemmel rögtön 400 kalóriát vigyél be a szervezetedbe? Kerüld az összes gyorsételt, és száműzd a mesterséges anyagokat a konyhádból is. Sose vegyél meg olyan ételt, amely tömve van mesterséges aromákkal és színezékekkel. A nátriumban, a keményítőben és a cukorban gazdag ételek is jelentősen meghiúsítják erőfeszítéseidet. Helyettesítsd ezeket teljes értékű, minőségi, organikus ételekkel, amelyek tartósítószerek helyett tápanyagokat tartalmaznak.

37358281 - close up of fit woman's torso with her hands on hips. female with perfect abdomen muscles on grey background with copyspace.

Feküdj le időben

Az elegendő és minőségi alvásnak kulcsszerepe van az ideális testsúly elérésében, illetve fenntartásában is. Az anyagcsere szabályozza a kalóriaégetés fokát, idejét, illetve azt, hogy hova raktározódik el a zsír. Az anyagcsere pedig nem más, mint biokémia, a hormonok egyensúlya. Alváshiány esetén a szervezet nem termel elég zsírégető HGH-t, azaz növekedési hormont, viszont jelentős kortizolt, stresszhormont és ghrelint, éhséghormont bocsát ki. Ha a lapos has elérése a cél, szánj mindennap 7-8 órát alvásra.

Felejtsd el a koktélakciókat

Nem kérjük, hogy legyél absztinens. Nincs is annál jobb, mint péntek este egy pohár, antioxidánsban gazdag száraz vörösborral zárni a munkahetet. Azonban, ha fogyni akarsz, különösen hastájékról, az alkohol nem más, mint a legnagyobb ellenséged. Ösztrogént szabadít fel a véráramban, ösztrogéntöbblet esetén pedig hajlamosabbá válik a test a zsír raktározására. Ráadásul oldja a gátlásokat, csökkenti az akaraterőt és étvágyat okoz. Ennek eredményeként alig várod, hogy a buli végén a gyorsétterem felé vehesd az irányt, vagy buli közben felfalod az előtted levő, hatalmas tálnyi pogácsát. Ez pedig kétségtelenül nem a kockahas titka. Limitáld az alkoholbeviteled heti 2-3 pohár száraz borra vagy vodkára.

Kerüld a sós rágcsákat

Sokszor csak azért látod nagynak a hasad, mert a magas nátriumbevitel miatt extra vizet tartalékol a szervezet, ezáltal felpuffad a has. A lapos has érdekében kerüld a sós rágcsákat és a készételeket. Napi 2000 mg-nál ne vigyél be több nátriumot a szervezetedbe. Nátriumfogyasztásod könnyen ellenőrizheted az ételek címkéjéről, vagy akár egy étkezési naplós applikációval is. A nátriumfogyasztás csökkentése mellett igyál sok szénsavmentes ásványvizet, így akár 1-2 hét alatt lapos lehet a hasad.


További cikkeink a témában