Főoldal > #kihívás > 6 gyors fogyókúrás tipp zsúfolt napokra

6 gyors fogyókúrás tipp zsúfolt napokra

diétaedzéséletmódváltásfogyásfolyadékhasizomlapos hassport
0 0

Írta:

Ki kell, hogy ábrándítsunk, a villámdiéták ritkán hoznak tartós eredményt, sőt, hosszabb távon inkább plusz kilókkal ajándékoznak meg. Ahhoz, hogy elérd az álomsúlyod, életmódváltásra van szükség, amelynek szerves része a hosszútávon fenntartható, egészséges étkezés és a rendszeres edzések.

Nem szabad ajtóstól rontani a házba: az apró lépések sokkal eredményesebbek, mint a drasztikus változtatások. De mi van azokkal a zsúfolt napokkal, amikor levegőt venni sincs időd, nemhogy az egészségedre figyelni? Az alábbi trükkök alig néhány percet vesznek igénybe, mégis hatékonyan segítik a fogyást.

1. Kezdd egy pohár vízzel a napot

Sajnos a legtöbben dehidratáltan kelnek, és a nap további szakaszában sem gondoskodnak a megfelelő folyadékbevitelről. Te ne kövesd el ezt a hibát, és kezdd a napot egy pohár vízzel, akár natúran, akár citrommal ízesítve. A dehidratáció nemcsak lelassítja az anyagcserét, de könnyen összekeverhető az éhségérzettel. Ilyenkor plusz kalóriákkal terheled a szervezted, ahelyett, hogy egy nagy pohár vizet kortyolnál el. Ne feledd, hogy a tea és a kávé fogyasztása nem helyettesíti a vízfogyasztást, sőt! Minden tea vagy kávé, amely koffeint tartalmaz, vízhajtó hatása miatt dehidratáló.

2. Iktass be pár perc kardiót ébredés után

A lustaság helyett voksolj a lendületre, már a nap legelején. Ahelyett, hogy az ágyban várnád, hogy végre felélénkülj, végezz néhány kardió gyakorlatot. A jumping jack és a burpee felpörgeti a pulzust, rögtön felébreszt. Ráadásul 10 perc nem vesz el sokat a reggeledből, mégis energiával tölt fel és átlagosan 200 kalóriát éget el.

3. Edd meg a szivárványt, azaz sok-sok zöldséget és gyümölcsöt

Nincs időd ebédet főzni, pláne egész napra kajapakkal készülni? Semmi vész! Tankold fel a konyhád és az irodai készleteid zöldségekkel és gyümölcsökkel, hogy legyen mihez nyúlni az egyes étkezések alkalmával. Napi 5-5 adaggal gondoskodhatsz a vitamin- és ásványianyag-szükségletedről. Ráadásul remekül telítenek, anélkül, hogy sok kalóriát vinnél be a szervezetedbe. Természetesen nyáron könnyebb ezt a trükköt bevetni, de télen se keseredj el. A tavalyi kutatások során bebizonyosodott, hogy fagyasztott változataik gyakran több tápanyagot tartalmaznak, mint a frissek.

4. Vesd be a meditációt

Megőrültünk? Meditálásra buzdítunk, amikor amúgy sincs időd? Pontosan! Bár a meditáció önmagában nem fogyókúrás csodaszer, a meditáció közvetetten kapcsolatba hozható a fogyással. Segít, hogy legyőzd a szorongás és/vagy a stressz által kiváltott érzelmi evést, amire túlhajszolt napokon különösen hajlamos lehetsz. Ne aggódj, ha nem tudsz rá túl sok időt áldozni, már néhány perc meditáció jótékony hatású. Csukd be a szemed, zárd ki a külvilágot és a problémákat, koncentrálj a légzésedre.

45567730 - woman eating salad against a white background

5. Ne hagyd ki az uzsonnát

Attól nem lesz eredményes a diétád, ha az ebéd és a vacsora között sok időt kihagysz, sőt ez okozza, hogy hazaérve a hűtő teljes tartalmát meg tudnád enni. Iktass be egy kis uzsonnát, amely fehérjét, telítetlen zsírokat és komplex szénhidrátokat is tartalmaz. A fehérjét sose hagyd ki, mert növeli a dopamin szintjét a szervezetben, egy kis boldogsághormon pedig igazán jót tesz délután 3-4 fele, amikor úgy érzed, teljesen lemerültél. Nem kell bonyolult ételekre gondolni, egy görög joghurt zabpehellyel és egy kis gyümölccsel ugyanolyan tökéletes választás, mint egy doboz cottage cheese két szelet puffasztott rizzsel.

6. Eddz inkább keményen, ne túl hosszan

Végezetül, ne hagyd ki azért a reggeli vagy épp az esti edzést, mert úgy érzed, egy-másfél óra igazán nem fér bele a napodba. Növeld a mozgás intenzitását, az időtartama helyett! Ahelyett, hogy kis súllyal rengeteg ismétlést végeznél, vagy 45 percet a futópadon töltenél, végezz teljes testet megdolgoztató gyakorlatokat, nehezebb súlyokkal és kevesebb ismétlésszámmal. A fejlődés látványosabb lesz így, amellett, hogy időt is megtakarítasz.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában