Főoldal > #kihívás > 6 érv, hogy nem kell félned a futástól

6 érv, hogy nem kell félned a futástól

edzésfogyásfutásizommozgássportzsírégetés
0 0

Írta:

Ha eddig azért nem kezdtél el futni, mert valami miatt féltél tőle, akkor itt az ideje, hogy megtudd az igazságot erről a sportról!

1. Pofonegyszerű

Annyira alapvető ez a mozgás, hogy bárki képes rá, semmilyen bonyolult, összetett figurát nem igényel. Ha nem is tökéletes stílusban kezded, hamar rá fogsz érezni, hogyan kell egymás után rakni a lábaidat, és meg fogod találni a számodra kényelmes ütemet és sebességet.

2. Elég kemény és hatásos

Talán nincs még egy olyan mozgásforma, amely ennyire képes megizzasztani. És amennyire izzasztó, annyira sok kalóriát lehet elégetni a segítségével. 1 óra tempós futással akár 700-800 kalóriát is el tudsz égetni, míg más, konditermi gépek segítségével „csak” 500-600 kalóriától szabadulsz meg. Emellett kőkeményen edzi a szívedet is, az állóképességedről nem is beszélve.

3. Nem teszi tönkre a térded

A hiedelemmel ellentétben a futás nem roncsolja az ízületeidet. Ízületi gyulladások akkor jelentkeznek, ha az ízületi porc megsérül, és kezd lebomlani, ennek pedig egyik okozója a túlsúly! Tehát ha futsz, fogyni fogsz, és elkerülöd a túlsúlyt, és megóvod a térdízületeidet a károsodástól. A futás során az ízületeid hozzászoknak a terheléshez, és megerősödnek a szalagok és a porcok is. A csontjaid is erősödnek, ezáltal megelőzheted a későbbi csontritkulás kialakulását. Ám fontos, hogy megfelelő cipőben fuss, ezáltal is véded magad a sérülésektől!

varosifutas2.jpg ()

4. Megszabadít a stresszről

A futás segítségével könnyedén le tudod vezetni a napi feszültséget, enyhíti a szorongást, a depressziós tüneteket, boldogsághormont termel, ellazít és feltölt energiával. Ezt a sportot egyre gyakrabban használják mentálhigiénés szakemberek azért, hogy segítsenek kezelni a depressziót és más pszichés betegségeket, sőt, a drog- és alkoholfüggőséget is.

5. Segít megelőzni a betegségeket

A legtöbb szakértő egyetért abban, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti az egyes rákfajták, úgy mint vastagbél-, mell-, méh- és tüdőrák kialakulását. Kutatások szerint az aktívabb, normál testsúlyú nőknél kisebb a rák kialakulási esélye, mint azoknál, akik nem végeztek rendszeresen testmozgást. Mivel a futás remekül erősíti a keringési rendszert, ha űzöd, sikerrel kerülheted el a szívbetegségek és a stroke kialakulását, megúszhatod a cukorbetegséget, a magas vérnyomást, a szembetegségeket is, az immunrendszeredet pedig felvértezheted a megfázás, az influenza és egyéb vírusok ellen.

6. Hosszabb ideig élhetsz

Mivel a futás egészségessé tesz, nagy az esély arra, hogy hosszabb ideig élsz majd, mint azok, akik nem futnak. A Stanford Egyetem 1984 és 2005 között kutatást végzett ezzel kapcsolatban: 538 futó és 423 nem futó, 50 év fölötti egészséges embert vizsgált minden évben egyszerű mérésekkel. Az alanyoknak olyan egyszerű feladatokat kellett végrehajtaniuk évről évre, mint hússzeletelés, a haj besamponozása, vagy egy doboz tej felnyitása. Azok, akik futottak, jóval ügyesebben tudták végrehajtani a feladatokat, a 21 év elteltekor pedig 85 %-uk volt még életben, míg a nem futóknak a 66 %-a élt. A kutatás során begyűjtött információk során arra jutottak a kutatók, hogy a rendszeres testmozgás csökkenti a halálozási kockázatot, javítja a test állapotát, csökkenti a gyulladásokat, segíti a védőoltások hatékonyabb működését, segíti a gondolkodási, tanulási folyamatot és a memóriát is javítja.

Ezek után ugye már nem gondolkodsz sokáig, és elkezdesz futni?


További cikkeink a témában