Főoldal > #kihívás > 10 étel, ami csökkenti az esélyeidet a tónusos popsira

10 étel, ami csökkenti az esélyeidet a tónusos popsira

#kerekpopsialakformálásdiétaétkezésfenékfogyáspopsipopsiformálászsírégetés
0 0

Írta:

Azt hisszük, hogy a következő ételek diétásak, aztán jön a csalódás, mikor a fenekünk még mindig nem olyan, amilyennek látni szeretnénk.

1. Reggelizőpelyhek

A gabonapehely és társai könnyen tartalmazhatnak hozzáadott cukrot, és nem mindet készítik teljes értékű gabonából. Ráadásul ha tejet is öntesz rá, akkor extra ösztrogént juttatsz a szervezetedbe, amellyel csak növeled a cellulitisz és a további zsírszövetek kialakulását. Érdemes inkább mandulatejet fogyasztanod az aprított búzához vagy a natúr gabonapehelyhez, amely legalább 5 gramm rostot tartalmaz adagonként.

2. Granola szeletek

Szuper egészségesnek tűnik egy granola szelet uzsonnára, de néhány termék annyi cukrot tartalmaz, hogy a kalóriatartalma felér egy habos süteményével is. Legközelebb, ha délután megéhezel, egyél egy tál zabkását friss gyümölccsel.

3. Sushi tekercsek

Csak mert diétásnak tűnik, ugye már nem is kell mondanunk, hogy nem feltétlenül az. A sushi néhány fajtája, például a Kalifornia tekercs, a fűszeres tonhal és a tempura kifejezetten zsíros összetevőkből készül. Majonéz, krémsajt, fehér rizs… Máris az egekben a napi kalóriaadagod. Ráadásul  az olyan hozzávalók, mint az angolna és a szójaszósz, magas cukor- és nátriumtartalommal bírnak, amelyek nem túl kedvezőek a szervezet számára. Természetesen nem kell lemondanod a sushiról, de válaszd az egészségesebb fajtát! Például a vega tekercseket, a sashimit, és ha lehet, mind barna rizzsel készüljön.

4. Perec

Bár kevés zsírt és kalóriát tartalmaznak, az apró perecek tele vannak sóval, amitől nem csak a puffadás indul be, hanem dehidratálja is a szervezetet, így a narancsbőr sokkal inkább láthatóvá válik. Ha nassolni szeretnél, inkább egyél egy marék sótlan diófélét. A kesudió, pisztácia, mogyoró és társai tápanyagban gazdagok és megszüntetik az éhséget vacsoráig.

5. Feldolgozott húskészítmények

A fehérje kifejezetten fontos, ha izmokat szeretnél növeszteni, de néhány húsféle (feldolgozott pulyka, kolbász, sonka, stb.) tele van egészségtelen zsírokkal és nátriummal, és gyakran többet ártanak, mint használnak. Igen, egy pulykahúsos szendvics tápláló tud lenni, de sokkal jobb választás a bőr nélküli csirke, a frissen elkészített pulyka és a lazac.

6. Joghurt

Igen, az a pici doboz görög joghurt, amit ebédre választottál, hozzájárul a fenekeden lévő gödröcskék számának növeléséhez. A legtöbb joghurt rengeteg cukrot tartalmaz, adagonként akár 15-19 grammot is megehetsz, tehát akár egy igazi cukorkát is elszopogathatnál helyette. Ne aggódj, nem kell lemondanod a fehér finomságról, amely hasznos probiotikumokat is tartalmaz, de nézd meg alaposan, milyen fajtát választasz. Amelyben több mint 11 gramm cukor van, inkább tedd vissza a polcra.

74056512 - dried apricots in hands

7. Aszalt gyümölcsök

Egészségesnek hisszük, hiszen gyümölcs, de a legtöbbjüket cukorral aszalják, adalékanyagokat és tartósítószereket is tartalmaznak, ezért olyan finomak és frissek sokáig. Az aszalt gyümölcsök azért is trükkösek, mert hajlamosak vagyunk sokat enni belőlük, hiszen egészen picire össze vannak zsugorodva. Alapszabály: mindig a friss gyümölcs a jó választás!

8. Fűszeres ételek

Igaz, hogy a fűszeres ételek több antioxidánst tartalmaznak és öregedésgátló hatásuk is van. De például a buffalo csirkeszárnyak és a curry nátriumot és telített zsírokat tartalmaznak, amelyek csökkentik az esélyeinket, hogy olyan izmos hátsónk legyen, mint Kim Kardashiannak. A fűszeres finomságok leginkább csak heti egy alkalommal szerepeljenek az étrendedben.

9. Cukormentes cukorkák

Ha valami cukormentes, az kétélű kard. Ezek a termékek azért problémásak, mert adalékanyagokat és gyakran tartósítószereket is tartalmaznak. A legújabb tanulmányok szerint maga az édes íz segíti elő a sóvárgást még több mesterségesen ízesített étel iránt, amelyek szemernyi tápanyagot sem tartalmaznak. Ráadásul ezek a mesterséges dolgok csak kedveznek a narancsbőrnek. Egész egyszerűen: nem éri meg.

10. Vörösbor

Oké, oké, technikailag nem étel, de érdemes megemlíteni. Annak ellenére, hogy egy pohár vörösbor jót tesz a szívnek, egészséges antioxidánsokat tartalmaz, de a benne lévő alkoholért nem lesz hálás a bőrünk és további gödröcskéket eredményezhet a popsinkon. Az alkohol ugyanis dehidratál és roncsolja a bőrünkben lévő kollagén állapotát, így az hamar elveszíti fiatalságát. Természetesen nem arra biztatunk, hogy egy csajos estén is mondj le egy pohár borról, de ha olyan feneket szeretnél, mint J.Lo, limitáld az alkoholos italok számát heti 4 pohárra.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában