Főoldal > dieta > 5 szuper trükk, hogy ne hízz el télen

5 szuper trükk, hogy ne hízz el télen

diétaedzéséletmódváltásétkezésfogyáshízáslapos hasnassolászsírégetés
0 0

Írta:

Nem bírsz leállni a karácsonyi nasikkal és inkább tunyulsz, mintsem kondizz egy jót? Fogadd meg a tanácsainkat, és nem kell 5 kilót plusszal kezdened a tavaszi jó időt!

1. Legyen a mozgás a prioritásod!

A rendszeres testmozgás igenis fontos! Főleg télen, hiszen ekkor lustálkodunk a legtöbbet: sokan például még a szabadnapjukon sem mozdulnak ki, pedig egy fél órás séta mindenkinek a napjába bele kell, hogy férjen! A mozgás mindamellett, hogy jót tesz a vérkeringésnek és az izmaidnak, a kedvedet is felturbózza, hiszen endorfint termel, ami segít legyőzni a téli depressziót!

Wellness-tipp: Az olyan sportok, mint a jégkorcsolyázás, a szánkózás és a síelés nem áll mindig a rendelkezésünkre – élvezd ki a hideg napokat és hódolj ezeknek a szuper sportoknak!

2. Ne lustálkodj – az ünnepnapokon se!

Bár a karácsonyi szezon véget ért, hamarosan jön a farsang, a Valentin-nap és még sorolhatnánk az alkalmakat – kifogásokat találni tehát mindig fogsz, ha el akarod lógni az épp esedékes edzést!  Azt ajánljuk, készítsd külön edzéstervet az ünnepnapokra: nem kell túlzásba vinned, de például egy 10 perces könnyed, otthoni edzés és egy fél órás lassú kocogás biztosan menni fog, még akkor is, ha másnapos vagy!

3. Ne egyél olyan kaját, ami hizlal!

Persze, mindenre ráfoghatjuk, hogy hízunk tőle, és nyugi, nem is kell megvonnod magadtól a legfinomabb falatokat, de… Biztosan szükséges van a chipses zacskó egész tartalmára? Muszáj mindenképpen befalnod az egész 32 cm-es pizzát? Mert ha nem, és ha már éhes sem vagy, inkább ne edd meg!

Wellness tipp: Egyél lassan, így az étel hamarabb leér a gyomrodba és tutira kevesebb kaját fogsz megenni, mint amennyit eredetileg terveztél! Ha van rá mód, repetát se szedj magadnak, ahogyan a desszert helyett is fogyassz inkább gyümölcsöket!

53435592 - healthy eating, drinks, diet, detox and people concept - close up of woman with fruit water in glass bottle

4. Gondold át, mit iszol!

Fogyózol, ezért nem mersz sütiket enni, a zsírszegény kakaóból készült forró csokiért viszont folyik a nyálad? Ha édesítőszerrel és biotejből készíted, fogyaszd egészséggel, ha azonban az „igazi” tejszínhabos kakaóra vágysz, mondj le róla! Némelyik forró, téli italban sokkal több kalória van, mint gondolnád – és ez alól az alkoholok és a szénsavas üdítők sem kivételek! Keress egészséges alternatívákat és mondj le a leghizlalóbb téli itókákról!

5. Kerüld a nagy kajálásokat!

Egész nap nem ettél egy rendes falatot, este pedig úgy veted bele magadat a hűtőbe? Netán a barátaid áthívnak egy össznépi vacsorára és addig eszel, amíg ki nem pukkadsz? Ennél rosszabbat nem is tehetnél! Próbálj meg mindig ugyanakkor, ugyanannyit enni – a tested meghálálja majd!

Wellness-tipp: Egy friss kutatás szerint társaságban 40%-kal többet tudunk enni, mintha egymagunk étkeznénk. Ahelyett, hogy a csacsogásra figyelnél, koncentrálj az ételre és tanulj meg nemet mondani a repetára!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában