Főoldal > dieta > 6 rossz szokás, amely elrontja a diétádat

6 rossz szokás, amely elrontja a diétádat

diétaétkezésfogyásfogyókúrazsírégetés
0 0

Írta:

Számos olyan rossz szokásunk van, melyekről nem is gondolnánk, de nagyban megnehezítik a diétánkat, sőt, az életminőségünket is. Most itt a hat leggyakoribb hiba, melyet elkövetünk fogyózás során, illetve megtudhatod, hogyan küszöböld ki őket.

Nem iszol eleget

Ha a vizeleted sötét, az leggyakrabban a dehidratáltságot jelzi, azaz nem fogyasztasz elég folyadékot. További probléma, hogy a szomjúságot sokszor összekeverjük az éhséggel, így akkor is eszünk, amikor szervezetünknek folyadékra lenne szüksége. Ne várd meg a szomjúságot, mindig legyen kitéve egy pohár víz nálad, amit fél-egy óra alatt kortyolgass el.

Kihagyod a reggelit

Sokunknak nincs étvágya még reggel, így kihagyva az első étkezést rohanunk a munkába. Ha nincs is étvágyad, egy fehérjében és rostban gazdag kekszet, müzlit fogyassz el, ugyanis ez helyreállítja a vércukorszinted, és kellő energiát ad a következő étkezésig.

Folyton nyitogatod a hűtőt

Unalmunkban gyakran meredten bámuljuk a hűtőszekrényt valami rágcsa után kutatva. Ne a frigó előtt töltsd unalmas perceidet, hanem kösd le figyelmedet mással – az egyik legjobb megoldás a mozgás.

55581964 - what's for dinner? pretty blonde standing near open empty fridge. back view photo of thoughtful young woman. she looking at fridge

Rosszul alszol

A rossz minőségű alvás az egész napra, sőt életminőségre is kihat. Ütemezz be egy alvási tervet, és tartsd magad hozzá. Lefekvés előtt kapcsold ki a tv-t, számítógépet, telefont is mellőzd, így hamar rászokhatsz a pihentető, minőségi alvásra.

Mindig a mérlegen állsz

Gyakori fogyózó hiba, hogy naponta többször is rápattansz a mérlegre, és ha többet mutat a kelleténél vagy éppen nem mozdul a mérő, pánikba esel. Tedd el szem elől a mérleget, hiszen a többlet dekákat okozhatja, hogy éppen milyen napszak van, éppen ettél, mennyi folyadékot ittál, és sorolhatnánk. Naponta csak egyszer állj mérlegre, lehetőleg reggel, étkezés előtt.

Késő este eszel

A késő esti étkezés inkább csak stresszevés a nap alatt felgyülemlett feszültség levezetésére. Ha meggyőződtél arról, hogy valóban éhes vagy, akkor is valami könnyűt, de táplálót fogyassz, mondjuk egy kis marék diót.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában