Főoldal > dieta > Tuti tippek, hogy ne edd túl magad karácsonykor

Tuti tippek, hogy ne edd túl magad karácsonykor

diétaétkezésfogyásfogyókúrahízáskarácsonynassolássüteménytúlevés
0 0

Írta:

Az ünnepi finomságok láttán nem tudsz mértéket tartani? Minden krémes sütit végigkóstolsz, hiába tiltja a diétád? Garantáljuk, hogy a könnyen betartható tippjeinkkel – pluszkilók helyett – igazi álomalakkal kezdheted az új évet!

Egy brit tanulmány szerint a karácsonyi ünnepek alatt átlagosan napi 2000 (!) kalóriával eszünk többet, mint a normál hétköznapokon – így nem csoda, hogy 4 kilóval nehezebben kezdjük az új évet.

Ne igyál alkoholt

Bár az évnek ebben a periódusában sokkal többen (+30%-kal!) fogyasztanak alkoholt, mi mégis azt ajánljuk, hogy mondjál le az extracukros, kalóriadús koktélokról! A folyadék formájában bevitt cukortartalom hamarabb rakódik le a testünkben, mint amit szilárd étel formájában eszünk meg, ráadásul a túlzott cukorfogyasztás – a súlyosabb következményeken túl – vércukorszint ingadozáshoz és fejfájáshoz is vezethet! Józanul az ünnepi szezon is szórakoztatóbb – és az alakod is meghálálja majd!

Fogyaszd a „mindenmentes” verziót

Érzékeny vagy a gluténra, de a laktózzal és a cukorral dúsított termékekkel sem állsz barátságban? Ma már egyáltalán nem nagy kihívás „mindenmentes” recepteket ellesni a netről, sőt! Ma már külön cukrászdák és sütemény webshopok nyíltak az egészséges nyalánkságok kedvelőinek. Ha tényleg nem akarsz egy centit sem hízni, de a kulináris élvezetekről sem akarsz lemondani, bátran süss, rendelj „mindenmentes” finomságokat!

65133786 - various tasty food on holiday table

Spórolj a tejtermékekkel

Köztudott, hogy a tejtermékek napi többszöri fogyasztása megemeli egyes hormonok szintjét, valamint a máj működését és a koleszterinszintet is befolyásolja! A vaj és a margarin helyett tehát próbálj meg más alternatívákat használni: például próbáld ki a mézet vagy a kakaóvajat! A gyümölcsös joghurtok helyett fogyassz kefirt, ízesítés gyanánt pedig lekvárokat.

Szedj kevesebbet

Nehéz megállni, de ha követed az útmutatónkat, észre sem fogod venni, hogy az átlagosnál kevesebbet ettél! Először is, jól pakold meg a tányérod salátával, zöldségfélékkel, ezután következzek a fehérjedús ételek (pl. halfélék, csirke, pulyka), majd a magas zsírtartalmúak (pl. sajtok, öntetek), legutoljára pedig a legtöbb kalóriát tartalmazó ételeket, a burgonyaféléket szedd ki. Ha ilyen arányban étkezel, tutira dögös leszel a szilveszter partin!

Tudtad? Egy amerikai felmérés szerint 1980 óta 30%-kal nőtt a főétkezés adagja! Ez azt jelenti, hogy egy desszertnyi kalóriával többet eszünk, mint 26 éve!

Kis lépésekkel kezdj!

Semmiségeknek tűnnek, de hatásosan kalóriát spórolni csak úgy lehet, ha a figyelmed mindenre kiterjed. Például ne szórd meg porcukorral az ünnepi kekszeket, a húsokat étolaj helyett süsd kókuszolajban, a poharak aljába tegyél pár szem jégkockát, így kevesebb alkoholt és szénsavas italt fogsz fogyasztani, a karácsonyi édességeket pedig puding helyett készítsd kefirrel és egy kis vaníliaaromával!

Tudtad? Az ünnepek alatt felszedett kilókat az emberek 34%-a még húsvétig sem tudja leadni! Sőt, 11%-uk még évek múltán is azzal a pár plusz centivel kínlódik!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 tipikus buktató, amiért nem fogysz a ketogén diétától

Írta:
3 órája 0 0

Ha te is megfogadtad magadnak, hogy az új évben leadod a súlyfelesleged, a fogyókúrák széles kínálata közül valószínű, hogy te is az egyik legnépszerűbbet, a ketogén diétát választottad. Bár hosszútávú hatásai egyelőre kétségesek, a tapasztalatok alapján viszonylag hamar jelentős súlytöbblettől képes megszabadítani a szénhidrátok minimális és a zsírok megemelt bevitele.