Főoldal > dieta > 8 tipp, hogy az ünnepek alatt is vékony maradj!

8 tipp, hogy az ünnepek alatt is vékony maradj!

diétaétkezésfogyáshízáskarácsonymozgástáplálkozásünnepekzsírégetés
0 0

Írta:

A karácsonyi nyalánkságok a legszigorúbb diétázót is próbák elé állítják – de ne csinálj belőle problémát! Fogadd meg a tippjeinket: garantáltad nem fog felkúszni egy pluszkiló sem!

1. Sétálgass a plázákban

Még semmilyen karácsonyi meglepetésed nincsen? Ráadásul a munkahelyi hajtás miatt mozogni sincs időd? Sétálgass a bevásárlóközpontokban! Amellett, hogy nagyon szórakoztató, különösen fárasztó is tud lenni. Figyelj arra, hogy a lift helyett mindig a lépcsőt használd, és ne fukarkodj a bőséges sétákkal sem!

2. Rendezz partit

Biztosan egy csomó év végi buliba hivatalos leszel, de ha te is rendezel egy kisebb összejövetelt, olyan kajákat válogathatsz ki, amilyeneket csak akarsz! Gondoskodj róla, hogy csupa egészséges, cukormentes nassolnivaló kerüljön az asztalra, valamint a szénsavas és a tömény italoknak se hagyj teret!

3. Limitáld az alkoholfogyasztásod

A koktélokban és az ünnepi szezonban oly népszerű likőrökben rengeteg kalória, cukor és zsír van – a plusz centik tehát észrevétlenül fognak rád rakódni, ha szereted az alkoholt. A kivétel viszont erősíti a szabályt: a vörösbor, a kézműves sörök és a gyógynövény alapú alkoholos italok (pl. Unicum) még erősítik is a szervezeted, persze csak ha nem léped túl a napi ajánlott fogyasztható mennyiséget.

4. Kontrolláld az édesség utáni vágyad

Tudjuk, hogy nem könnyű – de nem is lehetetlen! Minden főétkezés után moss fogat (lehetőleg flouridmentes fogkrémmel), valamint rágcsálj sok dióbelet és mogyorót, ami elűzi az édesség utáni vágyad. Ha ezek a praktikák sem válnak be, akkor edd meg mindennek a felét: egy szaloncukor fele például már nem is olyan vészes, nem igaz? A másik felét tartogasd későbbi édességrohamra!

46126351 - christmas gifts.

5. Mindenből vegyél egészségeset

Tudtad, hogy létezik cukormentes szaloncukor? Az egyéb édességeket pedig helyettesítheted 70% feletti kakaótartalmú étcsokival, teljes kiőrlésű kekszekkel, illetve „mindenmentes” sütikkel! Így nem fogod érezni, hogy hiányt szenvednél bármilyen nyalánkságból, hiszen ott lesz minden az orrod előtt – csak a lehető legegészségesebb változatban!

6. Ne vásárolj éhesen

Annak soha nem jó a vége! Mielőtt elindulsz vásárolni, egyél bőségesen és a biztonság kedvéért készítsd el egy egészséges, teljes kiőrlésű buciból álló szendvicset vagy egy cukormentes, jótékony gabonákból álló müzliszeletet a táskádba. Ha egész nap ajándékok után fogsz kajtatni, könnyen megéhezel, a vége pedig az lesz, hogy a legközelebbi gyorsétteremben fogsz kikötni!

7. Ne tarts otthon édességeket

A benned lévő kisördög előbb-utóbb úgyis meg fogja kívánni a cukros dolgokat, ezért próbálj meg minél kevesebb finomságot a lakásodban tartani! A legjobb, ha közvetlenül a vendégek érkezése előtt vásárolsz be belőlük, vagy tényleg mindenből vedd a lehető legegészségesebbet! (lásd 5. pont)

8. Mindent mozogj le

Nem kell, hogy napi egy órát a kondiban tölts, de ha teheted, keress indokot a mozgásra! Ha legalább egy fél órás sétára van időd a karácsonyi őrületben, már jó úton jársz! Még jobb, ha a takarítást sem bagatellizálod el: az otthoni munka több kalóriától segít megszabadulni, mint gondolnád!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 tipikus buktató, amiért nem fogysz a ketogén diétától

Írta:
tegnap 0 0

Ha te is megfogadtad magadnak, hogy az új évben leadod a súlyfelesleged, a fogyókúrák széles kínálata közül valószínű, hogy te is az egyik legnépszerűbbet, a ketogén diétát választottad. Bár hosszútávú hatásai egyelőre kétségesek, a tapasztalatok alapján viszonylag hamar jelentős súlytöbblettől képes megszabadítani a szénhidrátok minimális és a zsírok megemelt bevitele.