Főoldal > dieta > 7 étel, amelyet soha nem szabadna reggelizni

7 étel, amelyet soha nem szabadna reggelizni

egészségegészséges alternatívaegészséges étkezésmüzlinarancslépéksüteményreggelireggelizésszalonnaválasztászabkásazabpehely
0 0

Írta:

A klasszikusoktól kezdve a legmodernebb reggeli trendekig minden ételt megvizsgáltunk, ami szóba jöhet a nap legfontosabb étkezéseként. Szakértőink pedig megmondták, mit ne együnk soha reggelire.

1. Gabonapehely

Bár egészséges verziók is léteznek belőle, a legnépszerűbb gabonapelyhek több cukrot tartalmaznak, mint egy cukros-szirupos fánk – arról nem is beszélve, hogy a feltüntetett vitaminok is csak elenyésző mennyiségben vannak jelen ezekben.

Mit egyél helyette?

A zabpehely kitűnő alternatívája lehet a csokis gabonapelyheknek – ha pedig hiányzik az édes íz, tegyél rá egy kis mézet, majd az egészet keverd össze tejjel!

2. Forró csokoládé

Tudjuk, hogy nagyon csábító a forró csokoládé  és a habos frappucino illatára felébredni, de ha csak egy mód van rá, hagyd ki a reggelidből: egy bögre ezekből akár 400 kalóriát (azaz egy főétkezés teljes kalóriatartalmát) is tartalmazhat. Azt pedig talán mondanunk sem kell, hogy ezek az italok igazi cukorbombák.

Mit igyál helyette?

Élénkítő fekete teát, valamint fekete kávét, kevés cukorral.

33727427 - homemade peppermint hot chocolate with whipped cream

3. Granola

Egészséges ételopciónak van beállítva, ám ez csak mese: a szupermarketekben kapható, feldolgozott változatban csak nagyon kevés rost található, ugyanakkor még a gabonapelyheknél is több cukrot tartalmaznak.

Mit egyél helyette?

Zabpelyhes görög joghurtot vagy kefírt, esetleg egy kis erdei gyümölcsöt hozzá.

4. Bécsi kiflik

A külföldön nagy népszerűségnek örvendő  „bagelek” egyre inkább meghódítják Magyarországot is, pedig semmi különleges nincs bennük: a fehér lisztből készült lyukas zsebléket megsütik, majd cukorsziruppal átkenik. A nap első felében teljesen felborítja a bioritmusodat, és olyan hamar éhes leszel tőle, hogy időd sem lesz észbe kapni.

Mit egyél helyette?

Teljes kiőrlésű lisztből vagy rozslisztből készült szendvicset.

5. Sült szalonna

Tipikus angol reggelinek számít, de a zsírosabb ételek kedvelői is nagy előszeretettel fogyasztják reggelire a sült szalonnát, a sült kolbászt és a virslit. A baj csak az velük, hogy nagyon sok nitrát, tartósítószer és só van bennük, tehát a nap hátralevő részét azzal fogod eltölteni, hogy csillapítsd a szomjúságod.

Mit egyél helyette?

Nehéz őket helyettesíti, ezért inkább preferáld a hideg reggeliket.

6. Narancslé

A koncentrátumos narancslék többet ártanak, mint használnak: legalább olyan egészségtelenek, mint a cukros szénsavas üdítőitalok!

Mit igyál helyette?

Ha a lehető legjobbat akarod magadnak, akkor saját kézzel facsarod ki a narancsot – amennyiben viszont a kényelmesebb utat választanád, a drágább, 100%-os narancsleveket vedd le a polcról. Hidd el, megéri!

Young woman eating croissant with orange juice. Modern woman eating fast food.

7. Müzliszelet

Igazi ellenség, ám sokan elcsábulnak egy-egy müzliszeletre, mert nem tudják, hogy mennyire egészségtelen. Ha viszont megnézed egy átlagos müzliszelet címkéjét, az első három összetevő a glükózszirup, a cukor és a módosított keményítő lesz. Ezek után jönnek csak a benne lévő pelyhek és magvak.

Mit egyél helyette?

Készítsd el te a saját müzliszeletedet mézzel, vagy fogyassz diákcsemegét.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában