Főoldal > dieta > 27 apró trükk, hogy elkerüld a súlygyarapodást az ünnepi szezonban

27 apró trükk, hogy elkerüld a súlygyarapodást az ünnepi szezonban

diétaételevésfinomságkarácsonytipptrükkünnepekünnepi menü
0 0

Írta:

A karácsony másról sem szól, mint a családunkról, a barátainkról, a partikról – és a sok egészségtelen, ámde ínycsiklandozó ételről. Épp ezért, összegyűjtöttünk Neked pár hatásos tippet, melyeket betartva a finom falatok az alakodnak sem fognak megártani.

1.     Csak azokat a nyalánkságokat kóstold meg, melyek kifejezetten karácsonyra készültek és máskor nem tudnál belőlük enni – a többit viszont tartogasd az év hátralevő részére.

2.     Csak akkor igyál alkoholt, ha már a főételt is elfogyasztottad. Így nemcsak a kalóriáktól, hanem a gyomorégéstől is megvéded magad.

3.     Ragadj meg minden alkalmat, hogy fizikailag aktív légy (parkolj távolabb a az üzletektől, használd a lépcsőt a lift helyett, sétálj néhány megállót a buszozás helyett) – ez segíteni fog, hogy ne érezd úgy, bármire is nemet kellene inkább mondanod. 

4.     Vezesd le a naptáradban, hogy milyen karácsonyi összejövetelekre vagy hivatalos, és csak ezeken az alkalmakon nassolj.

5.     A bulikra ne éhesen menj, hanem fogyassz előtte sok proteint – azaz tejterméket és tojást -, amik segítenek ellenállni az édes falatoknak.

6.     A karácsonyi bulikon ne az evés legyen a fő szórakozási pontod! Ismerkedj, táncolj, énekelj és beszélgess sokat a kollegáiddal, barátaiddal!

7.     Ha mégis éhes vagy, először mérd fel a kínálatot: kezd a legegészségesebb ételekkel, utána pedig fokozatosan haladj a desszertek felé – így kevesebbet fogsz belőlük enni!

8.     Megéheztél? Csak gondolj a múlt karácsonyi szezonra! Ugye milyen rossz volt az újévet diétával, esetleg gyomorrontással kezdeni? Ha erre emlékezteted magad, kevesebbszer fogsz elcsábulni mindenféle finomság láttán.

9.     Aludj sokat! Az alvás csökkenti az éhségszintet és megóv attól, hogy fáradtságodban minden édességet felfalj, amit otthon találsz.

10.     Mindig egyél vásárlás előtt! A karácsonyi ajándék keresés fárasztó tud lenni, ezért nem csoda, ha a nagy izgalomban megéhezel – arra azonban figyelj, hogy mindig egyél valami táplálót shoppingolás előtt. 

11.     Vagy tartsd magadnál egy egészséges snacket. Ez lehet egy banán, vagy egy saját készítésű szendvics is: a lényeg, hogy ne csábulj el egy csokoládéra sem.

12.     Mégis elcsábultál? Rá se ránts! Sokan ugyanis ott rontják el, hogy feladják a diétájukat akkor, ha megtörtént az első ballépés. Te viszont tarts ki, és a kis mellékvágányról visszatérve étkezz továbbra is egészségesen.

13.     Minden egyes édesség-adagot előtt egyél meg egy-két narancsot vagy egy marok klementint – utána nagy valószínűséggel már nem is fogod kívánni azt a krémest.

14.     Igyál annyi vizet, amennyit csak tudsz – folyadék ugyanis eltelíti a gyomrot és kevesebbet fogsz enni miatta.

15.     Tartsd be a 12 órás szabályt! Ez annyit tesz, hogy az utolsó étkezésed után ne egyél semmit 12 órán belül, azaz a reggelig. Erre az étkezési tervre több sztár is esküszik.

16.     Előző este túl sok volt az alkohol, és most macskajajtól szenvedsz? Egyél magas fehérjetartalmú ételeket: például tojást egy kis zöldséggel és csirkemellel, valamint görög joghurttal!

17.     Mérd le a testsúlyod minden nap, ugyanabban az időpontban! Ha a mérleg pár nap elteltével egyre többet mutat, ideje visszafogni magad!

18.     Minden édességből csak három kanállal egyél: egyet a kóstolásért, a másodikat az élvezetért, a harmadikat pedig azért, hogy jóllakjon vele a gyomrod.

19.     Készíts tervet az ünnepi szezonra: a készülődés és a meghívások miatt biztosan meg fog változni az életritmusod – tehát az étkezésed és a sportolási szokásaid is – készülj fel rájuk!

20.     Tanulj meg nemet mondani, ha nem vagy igazán éhes/kívánós! Kérsz egy kis sütit? Nem, köszönöm! Egy pohár pezsgőt? Nem, köszönöm! Harmadikra egészen bele fogsz jönni.

21.     Tartsd távol magad az extráktól! A krémes sütire tehát ne fújj még több tejszínhabot, ahogyan a kakaódat se cukrozd meg többször. Kis dolog, de ez is több, mint a semmi.

22.     Ha karácsonyi partit rendezel, szépen csomagold össze a megmaradt ételt és ajánld fel a vendégeidnek. Amennyiben viszont vendég vagy, a lehető legnagyobb kedvességgel utasítsd vissza. Hidd el, nem lesz szükséges a házi krémesre és a Sacher-tortára.

23.     A karácsonyi vacsorán szedj magadnak kevesebb ételt. Ha nem éred be vele, akkor majd még repetázol.

15978480 - close-up of pretty girl eating fresh vegetable salad

24.     Avasd be az étkezési szokásaidba a szeretteidet. Így az anyukád sem fog almás pitével ostromolni és a legjobb barátnőd sem fog elhívni egy habos forró csokira.

25.     A céges bulin ne a büfé mellett trécselj a többiekkel, mert így önkéntelenül is többet fogsz enni – helyette keressetek egy nyugisabb sarkot a nagy sztorizgatásokhoz.

26.     Egyél lassan! Ha jól megrágod az ételt, bizonyítottan kevesebbet fogsz enni, hiszen egy kis időre van szüksége a gyomornak ahhoz, hogy elkezdje megemészteni a szilárd ételt.

27.     Lelkiismeret-furdalást érzel, mielőtt megennéd a cukormázas mézeskalácsod? Akkor inkább ne is edd meg! Csak akkor engedj meg magadnak nyalánkságokat, ha nem érzel bűntudatot miattuk.


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 tipikus buktató, amiért nem fogysz a ketogén diétától

Írta:
tegnap 0 0

Ha te is megfogadtad magadnak, hogy az új évben leadod a súlyfelesleged, a fogyókúrák széles kínálata közül valószínű, hogy te is az egyik legnépszerűbbet, a ketogén diétát választottad. Bár hosszútávú hatásai egyelőre kétségesek, a tapasztalatok alapján viszonylag hamar jelentős súlytöbblettől képes megszabadítani a szénhidrátok minimális és a zsírok megemelt bevitele.