Főoldal > dieta > 11 tuti zsírégető tipp

11 tuti zsírégető tipp

antioxidánsanyagcsereegészségemésztésfogyásmetabolizmusnassolásprobiotikumrosttáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

Ha szeretnél megszabadulni néhány plusz kilótól és felpörgetnéd az anyagcseréd, akkor ezek a tippek most neked szólnak!

Reggelizz tojást

Egy kutatás szerint azok a túlsúlyos felnőttek, akik reggelire két tojást fogyasztottak el, 65 százalékkal több súlyt vesztettek, mint azok, akik valamilyen péksüteményt ettek. Egy másik kutatás eredményei pedig azt mutatják, hogy azok, akik tojást reggeliznek, naponta 300 kalóriával kevesebbet vesznek magukhoz, ezzel havonta 1-2 kilótól is megszabadulnak. A tojás ugyanis segít megfelelően szinten tartani a vércukorszintet, valamint tele van tápanyagokkal, és energiát biztosító proteinekkel.

Nyerj erőt savanyúból

A savanyú káposzta amellett, hogy tele van C-vitaminnal, rengeteg jótékony baktériumot is tartalmaz. Ezek a baktériumok a káposzta erjedése során keletkeznek, és fokozzák az emésztést, és serkentik a belek működését, ezzel hozzájárulnak a gyorsabb fogyáshoz.

Ne olajban süss krumplit

Az olajban sütött burgonya helyett próbáld ki a sütőben, fóliában megsütött krumplit. Így megmarad a tápanyag-, rost- és fehérjetartalma,de kevesebb kalóriát viszel be vele, mint az olajban sütött verzió elfogyasztása esetén.

Vegyél görögöt

Gazdag íz, krémes állag – ez a görög joghurt. Ha egészséges reggelire vágysz, vagy nem tudsz lemondani az éjszakai nassolásról, egyél görög joghurtot, abból is a zsírszegény változatot. A joghurt gazdag kalciumban, fehérjében, emellett pedig rengeteg pre- és probiotikumot tartalmaz, melyek segítenek fenntartani az emésztőrendszer egészséges működését.

Kóstold meg a quinoa-t

A magas rosttartalmú, gazdag fehérjetartalmú gabonaféle kitűnő választás. Semleges ízű, könnyen főzhető mag, gazdag rostban, B- és E-vitamin, foszfor, magnézium, kalcium és vas is található benne. jó hír, hogy gluténmentes.

28234789 - healthy vegetarian quinoa recipe with colourful bell pepper, tomato, onion and fresh herbs in a rustic metal bowl on an old wooden kitchen counter

Articsókával a rostokért

Az articsóka rosttartalma igen magas, így könnyen telít, ugyanakkor segíti az emésztést, kalóriatartalma csekély, ám több mint 10 g fehérjét, sok kalciumot és folsavat tartalmaz.

Vissza az árpához

Magas rosttartalmával járul hozzá a fogyáshoz és a megfelelő bélműködéshez az árpa. Lassan szívódik fel, így hosszú időre biztosítja a teltségérzetet, ezáltal segít megelőzni a fölösleges táplálkozást és a túlevést is. Az árpát már 2500 évvel ezelőtt is fogyasztották, érdemes ma is enni.

Babot a hús helyett

A bab gazdag antioxidánsokban, segít szabályozni a vércukorszintet, valamint megakadályozza a sóvárgást és a túlevést. A bab tökéletes rost-, energia- és fehérjeforrás, viszont kevesebb kalóriát és zsírt tartalmaz, mint a hús,.

Legyen egészséges a tésztaszósz

A tészta szósszal az igazi, de válassz egészséges hozzávalókból készült feltétet. A paradicsompüré remek súlycsökkentő élelmiszer, mivel rostban és antioxidánsokban gazdag, ám zsírszegény energiaforrás.

Lenmag, a jolly joker

A lenmagban található nagy mennyiségű rost szabályosan kipucolja a beleket, és segíti az emésztőrendszer megfelelő működését. Szórj két evőkanállal minden reggel a joghurtodba vagy a müzlidbe.

Nassolj mandulát

A mandulával nem lőhetsz mellé, ha nasiról van szó: gazdag rostban, egészséges zsírokat tartalmaz, emellett fehérje is található benne. Délután nyugodtan rágcsálj el 10-15 szem mandulát.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában