Főoldal > dieta > A leggyakoribb egészségügyi okok, melyek miatt állandóan éhes vagy

A leggyakoribb egészségügyi okok, melyek miatt állandóan éhes vagy

alváscukorbetegségdiétaéhségélelmiszerelhízásétkezésfogyáshízásstressz
0 0

Írta:

Sokszor korog a gyomrod? A munka közben is az evésre gondolsz? A következő egészségügyi okok között megoldást találhatsz arra, miért kívánsz az átlagosnál több ételt.

Hipoglikémia

Az alacsony vércukorszint több ok miatt előjöhet: elég lehet az is, ha rendszeresen kihagysz egy-egy étkezést, de hormonális problémák és genetika is állhat a háttérben. A lényeg, hogy mindig tarts magadnál egy-két egészséges nassolnivalót és rendszeresen vizsgáltasd ki magad a betegség feltárása érdekében.

Cukorbetegség

Az 1-es és a 2-es típusú cukorbetegség is képes az őrjítő éhségérzet kiváltására, amit az azonnali szilárd élelmiszer hatásosan képes helyrerakni, azonban mindenképpen érdemes orvossal konzultálnod, ha neked is hasonló problémád van. Ha az átlagosnál gyakrabban éhezel meg, próbálj minél több fehérje- és rosttartalmú élelmiszert enni, valamint tartsd távol magas a feldolgozott ételektől.

Menstruáció

A hormonális változások mindenkire nagy hatással vannak, ezért nem meglepő, hogy a menstruáció előtt / alatt pedig a nők bizonyítottan több ételt (azon belül is magas cukor- és szénhidráttartalmú élelmiszereket) fogyasztanak.

Depresszió

Önmagában pótcselekvésként is alkalmazhatjuk az evést, de súlyos szerotonin-hiány, azaz depresszió esetén még inkább nő a túlsúly kialakulásának kockázata. Ez annak köszönhető, hogy a magas cukor- és szénhidráttartalmú ételek endorfin boldogsághormonokat termelnek a szervezetünkben, melyre az átlagosnál nagyobb az igényünk, ha rossz a kedvünk.

Stressz

Stresszes időszakokban a szervezetünkben lévő kortizol szintje megemelkedik, ami arra sarkall minket, hogy akkor is együnk, amikor fizikailag egyébként nem vagyunk éhesek. Ha te is hajlamos vagy az elhízásra egy-egy nehéz időszak alatt, válassz egészséges nassolnivalókat, melyekből bármennyit ehetsz!

Elhízás

Minél többet eszel, annál több ételt fogsz tudni megenni. Az evés mértékét csak nagyon nehezen és lassú lépésekben lehet lecsökkenteni, ezért ha észrevetted magadon, hogy mindig repetát kérsz, itt az ideje, hogy egy kicsit szorosabbra vedd a nadrágszíjadat!

Young girl eating a lot of food at once

Gyógyszerek

A fokozott éhségérzetet különböző gyógyszerek (például antibiotikumok, antidepresszánsok, szteroidok és más hormonkészítmények) is kiválhatják, ezért ha az az érzésed, hogy a tabletták szedése óta az átlagosnál több ételt kívánsz, mielőbb konzultálj az orvosoddal!

Dehidratáció

A szomjúság érzését könnyen összekeverheted az éhségével, ezért először igyál egy jó nagy pohár vizet, majd csak azután kezdj el enni! A napi ajánlott vízfogyasztás egyébként (egyéni szükségletektől függően) 1,5 – 2,5 liter, tehát mindig próbálj meg egy kis üveg vizet a kezed ügyében tartani.

Álmatlanság

Ha rosszul alszol, éjszakánként is felébredhetsz a korgó gyomrodra, de az átlagosnál akkor is többet ehetsz, ha az ajánlott napi 8 óra alvás helyett csak 6-ot vagy annál kevesebbet töltesz pihenéssel, hiszen minél több időt töltesz aktívan, annál több energiára – azaz ételre – van szükséged.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában