Főoldal > dieta > 5 tuti immunerősítő szuperélelmiszer

5 tuti immunerősítő szuperélelmiszer

betegségchia magdiétaegészségélelmiszerételfokhagymagyömbérimmunrendszermatcha teatáplálkozás
0 0

Írta:

Idén télen ints búcsút a betegségeknek!

Gyengébbnek érzed magad, esetleg már az orrod is csöpög, vagy épp kapar a torkod? Nem szeretnél lebetegedni? Iktasd be a vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag szuperélelmiszereket az étrendedbe, hogy megerősítsd az immunrendszered. Az alábbi öt superfood kiemelten magas koncentrációban tartalmazza a tápanyagokat, így garantáltan elkerülnek majd a különböző vírusok és bacik.

Chia mag

Bármilyen hihetetlen, a pirinyó magban szinte minden megtalálható, amire a szervezetednek szüksége van. Gazdag Omega-3 zsírsavakban, ásványi anyagokban, antioxidánsokban, ráadásul teljes értékű fehérjeforrás. Nemcsak az immunrendszert erősíti hatékonyan, de felpörgeti az anyagcserét és gondoskodik az egészséges emésztésről is.

Goji bogyó

A goji bogyó tele van az immunrendszer működését fokozó összetevőkkel, ezáltal erősebbé és ellenállóbbá teszi a szervezetet. Bővelkedik C-, B-vitaminokban, rostokban és aminosavakban. Ráadásul több antioxidánst tartalmaz, mint bármely más étel. Nem tudod, hogyan fogyaszd a piros apróságokat? Rakd a reggeli smoothie-dba vagy müzlidbe, de akár a salátádra is szórhatod.

Fokhagyma

A fokhagyma nemcsak nagyszerű ízt ad mindennek, a grillezett csirkemelltől egészen a tésztáig, de az erős immunrendszer szempontjából az egyik legjobb választás is. Magas antioxidánstartalma miatt erősíti a szervezet természetes védekező rendszerét. Hatékonyan felveszi a harcot szinte minden vírussal, baktériummal, sőt gombával is. Emellett a kutatások szerint még a vérnyomást és a koleszterinszintet is csökkenti.

The garlic in the recipes of traditional medicine and to enhance immunity. Copy space text

Gyömbér

A fűszeres, csípős, aromás gyömbér nagyszerű szuperélelmiszer, amely ráadásul számtalan módon felhasználható. Teába, levesbe, ázsiai fogásokhoz, de a klasszikus párolt csirkemellhez is tökéletes választás. A gyökérben található 115 féle különböző kémiai összetevő közül gyógyító tulajdonságát a bioaktív gingeroloknak köszönheti. Kiválóan csökkenti a gyulladást, enyhíti a fájdalmat, de hányinger ellen is hatékonyan bevethető.

Matcha

A porrá őrölt tea garantáltan nemcsak hype, népszerűsége mögött ugyanis több mint 900 kutatás rejlik, amelyek mind-mind jótékony hatásait bizonyítják. Hatékonyan véd a szabadgyökök károsító hatásaival szemben, felveszi a harcot a megfázással és az influenzával is. Fogyókúra idején bátran fogyasztható, hiszen a 15 legjobb zsírégető között tartják számon.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában