Főoldal > dieta > 5 élelmiszer, amitől hosszabb életed lehet

5 élelmiszer, amitől hosszabb életed lehet

diétadióegészségélelmiszeréletétkezésgabonahalmogyorótáplálkozásvitamin
0 0

Írta:

Talán azt gondolod, hogy nem lehet befolyásolni, meddig élsz. Csak a genetikán múlna? Nem feltétlenül.

Kiderült, hogy számos tényező, így a testmozgás, az alvás és a stresszhelyzetek kezelése is hatással van erre. De talán a legegyszerűbb módszer, ha az étrendeddel nyersz magadnak éveket. Ezért ajánlunk 5 élelmiszert, amelyek segíthetnek ebben.

1. Zsíros húsú halak

Friss vizsgálat erősítette meg, hogy az omega-3 zsírsavakban gazdag lazac, tonhal és szardínia hozzájárul az egészségesebben és hosszabb élethez. Aki legalább hetente kétszer eszik ilyet, azoknál kevésbé válószínű krónikus szívbetegségek vagy rák kialakulása. A halakban lévő karotinoidok pedig az idegrendszeri betegségekkel szemben nyújtanak védelmet.

2. Dió- és mogyorófélék

Sokak kedvenc csemegéje is segíthet éveket nyerni. Két nagy tanulmány is bebizonyította, hogy rendszeres fogyasztásuk csökkenti a fiatalkori halálozás veszélyét. Akik naponta esznek a dió- és mogyorófélékből, azoknál 20 százalékkal csökkent a rák, a szív- és légzőszervi megbetegedés kockázata. Az extra kalóriáktól sem kell félni, a kutatók szerint ezekkel az élelmiszerekkel könnyebb az egészséges testsúlyt megtartani.

Healthy Food. Hands Holding Bowl With Nuts. Close Up Of Female Holding Plate With Different Types Of Nuts. Healthy Fats For Nutrition And Diet. High Quality

3. Teljes kiőrlésű gabonák

Kutatási eredmények igazolták az összefüggést a teljes kiőrlésű gabonából készült kenyér vagy tészta fogyasztása és a hosszabb élettartam között. 5 százalékkal csökkenti a halálozás és 9 százalékkal a szívbetegség kockázatát. Nézd meg a csomagolást, és azt a terméket válaszd, amely ilyen gabonából készült.

4. Csípős ételek

Közel fél millió kínai ember vett részt abban a vizsgálatban, amely alapján a hetente 6-7 alkalommal csípős ételt fogyasztóknál 14 százalékkal csökkent a halálozás esélye. A paprika csípősségéért felelős kapszaicin ugyanis antioxidáns, gyulladáscsökkentő, javít a vércukorszinten és szerepet játszhat az elhízás és a rák elleni küzdelemben. A lehető legjobb hatás érdekében, nem szabad mellé alkoholos italt fogyasztani.

5. Tengeri füvek és algák

Íme, egy jó ok arra, hogy szusit vagy tengeri salátát készíts, esetleg rendelj. Kutatások kimutatták, hogy ezek a növények rákellenes hatásúak lehetnek. Köztudott az is, hogy az egész világon Japánban a legmagasabb a várható élettartam. Ebben a tudósok szerint a tengeri füvek és algák mellett, a zöldségekben és halakban gazdag ottani étrendnek is szerepe lehet.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

7 tipikus buktató, amiért nem fogysz a ketogén diétától

Írta:
2 órája 0 0

Ha te is megfogadtad magadnak, hogy az új évben leadod a súlyfelesleged, a fogyókúrák széles kínálata közül valószínű, hogy te is az egyik legnépszerűbbet, a ketogén diétát választottad. Bár hosszútávú hatásai egyelőre kétségesek, a tapasztalatok alapján viszonylag hamar jelentős súlytöbblettől képes megszabadítani a szénhidrátok minimális és a zsírok megemelt bevitele.