Főoldal > dieta > 8 mód, hogy edzés nélkül is fogyj!

8 mód, hogy edzés nélkül is fogyj!

alakformálásanyagcserediétafogyáshormonkalóriakilótestsúlyzsírégetés
0 0

Írta:

Nem múlt el nyom nélkül a sok nyári fagyizás és koktélozás? Már nagyon szeretnéd leadni azt a néhány plusz kilót? Ha csak napi 100 kalóriával fogyasztasz kevesebbet, akkor is le tudsz adni pár kilót, ha soha nem teszed be a lábad az edzőterembe. Igaz, így lassabban fog menni, de működik!

1. Kapcsold le a lámpát!

A Cornell Egyetem legújabb tanulmánya szerint azok az emberek, akik lágy, meleg fényű világítás mellett ettek, 175 kalóriával kevesebbet fogyasztottak, mint akik éles, hideg fényben étkeztek, és sokkal élvezetesebbnek tartották az ízeket. A tudósok szerint ez azért van, mert a gyorséttermekben lévő erős, fluoreszkáló fények pszichológiai szükségletet válthatnak ki, azaz egyszerűen többet akarunk enni. Jöhetnek tehát a gyertyafényes vacsik!

2. Éljenek a szögletes formák!

Egy brit kutatásban megállapították, hogy az emberek 60%-a több alkoholt, üdítőitalt és gyümölcslevet fogyaszt, ha az üveg vagy a pohár stílusosan letisztult, kerek vagy kanyargós. Kiderült: az ilyen poharakból gyorsabban iszunk, hiszen nehezebb megmondani, mikor járunk éppen félúton. Válaszd inkább az egyenes falú üvegeket, így kb. 67 kalóriát spórolsz meg a reggeli gyümölcsléből és további 40-et az esti fehérborból.

3. Aludd ki magad!

Ha megfosztod magad az alvástól, az növelheti az éhségedet. A Mayo Klinika kísérlete szerint, ha kevesebb, mint 6,5 órát alszol éjszakánként, akkor naponta minimum 500-zal több kalóriát fogsz fogyasztani. Az alvásvesztés növelheti ugyanis az éhséghormonok, mint például a ghrelin szintjét. Kiadós alvásra fel!

4. Ne mondd, hogy „nem ehetek”

Ha valaki meg akar hívni egy gyorsétterembe vagy megkínál édességgel, ne mondd, hogy te nem ehetsz. Az új kutatások szerint jobb, ha szimplán azt feleled: nem kérek. A „nem ehetek” büntetésként hangzik, és emiatt egy idő után könnyen elfogyhat az akaraterőd, amelyre bizony szükséged lesz, ha a rossz berögzülésektől szeretnél megszabadulni az egészséges életmód érdekében. A kísérleti csoportban, aki simán „nemet” mondott „nem ehetek” helyett, 64%-ban egy granola szeletet választott a cukorka helyett. Akiknek azt kellett mondaniuk, hogy „nem ehetek”, csupán 30%-ban voltak ilyen erősek.

84649238 - time for diet slimming weight loss. fitness woman fit girl in sportswear with measure tape measuring her thigh on blue

5. Gondold magad vékonyra!

Azt hiszed, hogy túlsúlyos vagy? Gondold újra! Egy új tanulmány szerint nagyon meghatározza az étkezéssel kapcsolatos sikereidet, hogy milyennek látod a derékvonaladat. Ha pufóknak vagy nagyon kövérnek mondogatod magad, csökkented a fogyásra való esélyedet, még akkor is, ha fizikailag aktív vagy. Tehát, ha azt erősíted magadban, hogy nem vagy meghízva, a cselekedeteid önbeteljesítő jóslatként elvezetnek arra az útra, amelyen kevesebb kalóriát fogyasztasz majd.

6. Rá se nézz a cukorra!

Elhatároztad magad az egészséges életmód mellett, körülötted pedig a csapból is junk food és cukor folyik. Ez bizony nem segít, hogy megszabadulj a régi függőségektől, vágyaktól. Pedig nagyon fontos lenne, hogy még csak ne is láss ilyen ételeket. Persze teljesen elszeparálni nem tudod magad, ott vannak a reklámokban, az utcán, a boltokban. Ha magas kalóriatartalmú, egészségtelen finomságokat látsz, és beindul a sóvárgás, ellensúlyozz! Nézegess gyönyörű, egészséges ételeket, így le tudod állítani az agyad jutalmazási központját, amely azonnal bekapcsol, ha magas zsírtartalmú vagy cukros ételek kerülnek eléd.

7. Válaszd a vizet!

Azok az emberek, akik vízzel párosítják az ételt, sokkal nagyobb valószínűséggel fogyasztanak zöldséget és más egészséges ételeket, mint akik (akár cukormentes) szénsavas üdítőket isznak. Ha a buborékosat választod, sokkal valószínűbb, hogy zsíros sült krumplit vagy hamburgert kérsz az étteremben, hiszen az általunk választott ital már előre befolyásolja a vágyott étel típusát és az elfogyasztott kalóriák mennyiségét. Rendelés előtt kérj egy nagy pohár vizet, és aztán döntsd el, hogy mit fogsz enni.

8. Várd az evést!

Annyira imádod a vasárnapi ebédeket, hogy már a hét közepén ezen jár az eszed? Jól teszed! Ugyanis az étkezés előrevetítése ténylegesen csökkenti a szervezetben lévő ghrelin hormon szintjét. Ha már úgy ülsz asztalhoz, hogy vágyakozol az ételre, az segít, hogy kevesebbet egyél, és ne keresd a magas kalóriatartalmú ételeket.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában