Főoldal > dieta > Így reggelizz, hogy ne legyél éhes ebédig

Így reggelizz, hogy ne legyél éhes ebédig

ebédegészségesfehérjejó szénhidrátkomplex szénhidrátlaktatóproteinreggelireggelizészsír
0 0

Írta:

Ez a három komponens az egészséges, órákig laktató reggeli titka.

Biztosan veled is előfordult már, hogy azt hitted, egészséges, tápláló és laktató reggelit fogyasztottál el – aztán egy óra múlva már korgott a gyomrod. Hogy ez máskor ne forduljon elő, gyorsan megosztjuk veled a hasunkat akár ebéig is eltelítő, „tökéletes” reggeli három összetevőjét: sovány fehérje, rostban gazdag, komplex szénhidrátok és egészséges zsírok.

61192461 - healthy breakfast: cottage cheese and yogurt with muesli and chia seeds, fruits and nuts on white wooden background. dieting, healthy lifestyle concept meal

Vegyük most sorra ezeket!

Sovány fehérje: 20 grammot bátran engedélyezhetsz magadnak reggelire. Válassz tojást, natúr görög joghurtot vagy csirkemellet.

Komplex szénhidrátok: tökéletes lehet egy kis rostban gazdag teljes kiőrlésű kenyér, quinoa, zabpehely, illetve zöldségeket és gyümölcsöket is fogyassz bátran!

Egészséges zsírok: ajánlott az olívaolaj, avokádó vagy például egy kis mogyoróvaj is, mert az egészséges zsírok segítik a vitaminok felszívódását, illetve hozzájárulnak a teltségérzet kialakulásához.

36294863 - healthy breakfast with fried egg, toasts and salad on white wooden table

Mire mondj inkább nemet?

A legrosszabb reggeli kétségtelenül az, ha nem reggelizünk, de szakemberek szerint azzal sem teszünk túl jót a szervezetünknek, ha gabonapehellyel indítjuk a napot, ezekben ugyanis nem gabonából van sok, hanem inkább cukorból.

Amire viszont bátran igent mondhatsz, az a vacsorád maradéka. Akármilyen vadul hangzik is, az estéről megmaradt teljes kiőrlésű pizzaszelet és/vagy némi zöldség nem is olyan elvadult reggeliötlet. Így időt és energiát spórolsz reggel, nem beszélve arról, hogy ha az esti tányérodról eszel, kevesebbet is kell majd mosogatni.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában