Főoldal > dieta > 8 szuper trükk, amivel könnyen lefogyhatsz

8 szuper trükk, amivel könnyen lefogyhatsz

diétaétkezésfogyásfogyókúrasúlyvesztésszénhidráttáplálkozászsír
0 0

Írta:

Ma már a csapból is jobbnál jobb fogyózási tippek-trükkök folynak, ám mi most lerántjuk a leplet arról a 8, 100%-ig hatásos diétás módszerről, amire még a dietetikusok is esküsznek!

1. Ne csak a szénhidrátcsökkentésre fókuszálj!

Bár erőteljes fogyáshoz vezethet, ha csökkented az elfogyasztott szénhidrát mennyiséget, ha azokat egyből olajos magvakkal, fehérjékkel és rosttal helyettesíted, könnyen visszaszökhet rád az a pár kiló, amit olyan könnyen leadtál! A szénhidrátmegvonás helyett inkább próbáld megtalálni az egészséges egyensúlyt a táplálkozásban, és mindenféle tápanyagot (rost, fehérje, keményítő, ásványi anyagok, zsír, szénhidrát) próbálj meg egyenlő mennyiségben bevinni a szervezetedbe!

2. Felejtsd el a mérleged!

Ugye már te sem méregeted magad a nap minden egyes szakaszában? Ha igen, süllyeszd a szekrény mélyére a mérleget! Az éppen aktuális testsúlyod rengeteg minden befolyásolhatja: a napszakasz, a ciklusod, a testmozgás, de még az elfogyasztott víz mennyisége is… Épp ezért inkább szabadulj meg tőle! Jobban jársz, ha a testsúlyod egy (nem elasztikus) farmerben követed nyomon: ha egy kicsit szorít a naci, egyből tudni fogod, ha felszedtél pár kilót.

3. Évezd az ételt!

Úgy nem lehet lefogyni, ha csak ímmel-ámmal eszed a barna kenyeret és állandóan a gyorskaják után vágyakozol! Tegyél meg mindent, hogy megszeresd az egészséges ételeket: vess be minél több fűszert és praktikát; próbálj ki többféle elkészítési módszert és váltogasd a köreteket! Sokat segít, ha 100%-ig az ételre koncentrálsz: TV-nézés, email olvasás és zenehallgatás közben ne egyél, mert akkor az ember hajlamos túlenni magát. Fogyaszd el mindig nyugodtan, az étkezőasztalnál a vacsorádat!

4. Ne törődj a technikai kütyükkel

Kalóriaszámláló, pulzusmérő, lépésszámláló és még sorolhatnánk az újonnan kifejlesztett okos applikációkat, amik elvileg azért születtek meg, hogy megkönnyítsék az életünket, – de a való világban csak még több stressznek rendelnek alá. Mindig csak a saját mércédet vedd figyelembe, ne törődj senki és semmi véleményével: edd azt, ami jól esik; eddz akkor, amikor a kedved tartja. Ne hagyd, hogy egy applikációs program határozza meg az életed!

48712087 - diet and fast food concept. overweight woman standing on weighing scale holding donuts. french fries, hamburger and pizza. unhealthy junk food. dieting, lifestyle. weight loss. obesity. top view

5. A folyadékbevitel legalább olyan fontos, mint az étkezés

Már nem csak az számít, hogy mit tilos inni a diéta közben (szóda, cukros italok, szénsavas üdítők), hanem az is, hogy mit KELL! A házi smootiek, turmixok, teák, növényi alapú italok például nagyon egészségesek, de a dietetikusok szerint 2-3 deci sima, hideg víz is nagyon szuper, mert felgyorsítja az anyagcserét. Sőt! Egy-két csésze eszpresszó fekete kávé (tej, cukor, tejszín nélkül) is rendkívül kedvező, hiszen segít a még hatékonyabb zsírégetésben!

6. A diéta váljon az életformáddá!

Ne egy pár hétig-hónapig tartó románcnak tekintsd a diétádat, hanem egy hosszú távú kapcsolatnak, aminek az egészséges életmód az alapja! Hogy miért? A dietetikusok szerint amint befejezed a fogyókúrádat, vissza is eszed a leadott kalóriákat. Épp ezért, fontos, hogy megszeresd az ételeket, amiket eszel. Úgy is fogalmazhatnánk: „Ne tegyél semmi olyat a diétában, amit ne tudnál csinálni egész hátralevő életedben!”.

7. Mindig legyen nálad egy kis harapnivaló

Nincs is annál rosszabb, mikor kaja nélkül utazol, a végén pedig olyan éhség gyötört, hogy a legközelebbi pékárusnál beszavazol egy kakaós csigára! Hogy az ilyen helyzeteket elkerüld, mindig legyen a táskádban egy-egy müzli, egy kis szendvics, egy banán, vagy bármi, amivel jóllakhatsz, egészséges és kis helyen is elfér!

8. A kedvenc ételeidet edd ritkábban

Mostanában nagyon felkapott lett a „sokszor együnk keveset” alapú életmód, de az az igazság, hogy ilyenkor sokkal nagyobb a kísértés, hogy bekapjunk egy falat ilyet-és olyat. Ha csak háromszor-négyszer eszel egy nap, és akkor tényleg jóllaksz, nem fogsz kívánni nasikat és édességeket, sőt, az ételre is kevesebbet fogsz gondolni a nap folyamán.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

5 ok, amiért a diétád valójában kövérít

Írta:
2 órája 0 0

Te is jártál már úgy, hogy kipróbáltál egy új csodadiétát és valójában híztál? Egy felmérés szerint minden harmadik nő csalódott a diétája után, amikor mérlegre áll. Átlagosan 2 kilót szedtek fel a fogyókúra kezdetekor feljegyzett súlyukhoz képest. Meglepő, hogy mindez hogyan lehetséges. Íme az öt leggyakoribb ok, amiért a fogyókúra növelheti a derékbőséged.