Főoldal > dieta > 5 vacsora, amitől jobban alszol

5 vacsora, amitől jobban alszol

alváscseresznyeételétkezésfáradságmandulapihenésvacsorazabkása
0 0

Írta:

Nem tudsz aludni? Elképzelhető, hogy ezt az elfogyasztott ételeknek köszönheted. Próbáld ki az alábbi 5 finomságot, melyek az álmodat is segítik.

1. Mozzarella

Gazdag triptofánban, ami egy szerotonin termelést serkentő aminosav. A szerotonin segít ellazulni és jobban érezni magad, könnyen fogsz tudni álomba merülni. Leggyakrabban fehérjeforrásként kerül képbe, de egy adag mozzarella sajt kétszer annyi triptofánt tartalmaz, mint amennyi sovány fehérjét.

2. Lazac

Meglepődtél? Egy friss kutatás során kiderült, hogy azok az emberek, akik 600 mg omega-3 zsírsavat fogyasztottak napi szinten, majdnem egy órával tovább aludtak és hétszer kevesebbszer ébredtek fel éjszaka. Hetente kétszer nyugodtan vacsorázz lazacot, hogy elősegítsd az éjszakai pihenésed.

3. Mandula

Egy maroknyi mandulával fedezed a napi magnézium-szükségleted 20%-át. A magnézium segít ellazítani az izmokat, nyugtatja az elméd, nem fogsz a napi gondokon kattogni még órákig az ágyban forgolódva. Triptofán is van a mandulában, ami a szerotonin termelést serkenti.

4. Zabkása

Egy finom zabkásával biztosan nem fekszel le éhesen, hosszú felszívódási idejének hála arra sem fogsz ébredni, hogy kopog a szemed. Ha a zabpehelyben lévő melatonin és a tejben található triptofán erejét ötvözzük, tökéletes lefekvés előtti ételt kapunk. Nyugtat, segít ellazulni és jó érzést biztosít, csökkenti a stresszt és a szorongást.

5. Cseresznye

A benne található melatonin segít szabályozni a szervezet belső óráját, ha lefekvés előtt fogyasztunk cseresznyét, jobban fogunk aludni. Ha nincs éppen cseresznyeszezon, akkor ott a fagyasztott vagy konzerv változat. Arra figyelj csak oda, hogy ne tartalmazzon hozzáadott cukrot és egyszerre ne egyél sokat, mert vízhajtó hatású gyümölcs, ha nem akarsz egész este a wc-re járni, érd be egy marékkal.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában