Főoldal > dieta > 5 tipikus délutáni szokás, ami hízáshoz vezet

5 tipikus délutáni szokás, ami hízáshoz vezet

alkoholdiétaétkezésfogyásfogyókúrahízáshizlaló ételnassolásrossz szokászsírégetés
0 0

Írta:

Pofonegyszerűnek tűnik a diétánk betartása, legyünk őszinték, egészen ebédig. Azonban délután szinte lehetetlen ellenállni valami hizlaló finomságnak, természetesen a szuperegészséges ebéd és vacsora között.

Mindegy, hogy a tárgyalóban, az íróasztalodnál a gép előtt, vagy épp tanulás közben tör rád a hirtelen nassolhatnék, pár perc erejéig totálisan elfeledkezhetünk fogyókúrás céljainkról. Most megtudhatod, melyek a leggyakoribb délutáni hizlaló szokások, és hogyan küzdheted le őket.

1. Megjutalmazod magad egy kemény nap közepén

A délutáni finom falatokra a legtöbben jutalomként gondolunk. Túl vagyunk a reggeli futáson, a rettegett prezentáción, az agyzsibbasztó projekten, vagy épp a nehéz dolgozaton, és úgy érezzük, igenis megérdemlünk egy falatnyi örömöt. Természetesen néha a legszigorúbb diétába is bele kell, hogy férjenek csaló étkezések, a probléma akkor kezdődik, ha ez mindennapossá válik. A délutáni boldogságforrások kalória- és cukortartalmát ráadásul hajlamosak vagyunk alábecsülni. Ha úgy érzed, megérdemelsz egy kis extra kényeztetést, készíts magadnak desszertet csupa egészséges hozzávalóból, vagy jelentkezz be estére masszázsra.

2. Délelőtt kimerültél, ezért a nap további részében inaktív életmódot folytatsz

Te is azok közé tartozol, akik a nap első részében sokkal aktívabbak? Szereted a testmozgást rögtön reggel letudni? Nincs evvel semmi baj, egészen addig, amíg le nem merülnek az energiaraktárak, be nem üt az ebéd utáni kajakóma, majd végül egész délután csak tespedsz. Ha teheted, sétálj egy kicsit ebéd után, de már az is sokat jelent, ha lépcsőzöl egy kicsit. Ezek az apró trükkök segítenek, hogy ne töltsd a délutánt inaktívan.

3. Nem bírsz nemet mondani az előtted heverő édességnek

Csábító a sütemény, amit a kolléganőd vagy az iskolatársad hozott be, de mielőtt rögtön igent mondanál a kedves kínálásra, gondold át, hogy tényleg éhes vagy-e. Természetesen vannak alkalmak, amikor bűn lenne kihagyni az édességet, például egy szülinapi összejövetelen, vagy ha pont a kedvenc sütidből ehetsz egy házilag készített kisebb szeletet, de ne szokj rá a rendszeres nassolásra. Ha te is azok közé tartozol, akik 2-3 óra körül ölni tudnának egy szelet csokiért vagy sütiért, gondoskodj előre egészséges finomságról, például vigyél magaddal egy almát pár szem mandulával, vagy általad sütött „mindenmentes”, fehérjés sütit.

43001452 - hungry young woman eating slice of cake from fridge at home

4. Elcsábít a happy hour

Boldogan repülsz ki az iroda ajtaján pénteken, amit megkoronáz a közeli beülős hely happy hour ajánlata. A pénztárcádnak és a lelkednek biztosan jót tesz, hogy két italhoz juthatsz egy áráért, azonban a kilóidnak kevésbé. Az alkohol nemcsak rengeteg üres kalóriát tartalmaz, de becsiccsentve a kontroll is elvész, így nagy bátran rendeled majd a zsíros és energiadús gyorsételeket. Különösen kerüld a cukros koktélokat; ha alkoholról van szó, egy pohár száraz vörösbor a legjobb és legegészségesebb választás.

5. Csak a 100%-ig tökéletes étkezésben tudsz gondolkodni

Te is azok közé tartozol, akik mindent tökéletesen akarnak csinálni, miközben ez a szokásod az őrületbe kerget? Akkor ne lepődj meg, ha a diétában is a végletekig szigorú vagy magadhoz. Ha véletlenül mégis becsúszik egy-egy nem éppen fogyókúrás falat, iszonyú bűntudatot érzel, arról a csalódottságról nem is beszélve, amikor a mérleg nem a kívánt fogyást mutatja. Emiatt ne add fel az egész diétát! Legyen az egészséges életmód a célod, és alakíts ki olyan étrendet, amit hosszú távon meg tudsz tartani. Nem véletlen, hogy a sikeres fogyókúrázók többsége beiktat egy kis kilengést, vagy egy csalónappal, vagy néhány csalóétkezéssel (80-90% szigorú diéta, 20-10% csaló étel).

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában