Főoldal > dieta > 10 meglepő ok, amiért még mindig nem fogytál le

10 meglepő ok, amiért még mindig nem fogytál le

diétaétkezésfogyásfogyókúramérlegtáplálkozástestsúlyzsírégetés
0 0

Írta:

Már minden trükköt bevetettél, mégsem mutat kevesebbet a mérleg? Mondunk pár meglepő dolgot, ami sajnos gátolja a fogyásod.

1. Nem megfelelő diétát követsz

Szomorú, de sajnos igaz: attól, hogy a kolléganőd sikeresen ledobott pár kilót az Atkins-diétával, még közel sem biztos, hogy a te szervezeted is ugyanúgy fog reagálni a fogyókúrára! Ha két-három héten belül nem tapasztalsz változást, válts étkezési tervet!

2. Mindig máskor alszol el

Kutatások bizonyítják, hogy azok, akik rendszertelenül alszanak, magasabb BMI index-szel és vastagabb derékkal rendelkeznek, mint azok, akik mindig ugyanakkor, ugyanabban az időpontban fekszenek és kelnek fel. Ideje beállítani a vekkert!

3. Túl nagy tányéron eszel

Apróság, de sokat tehetsz az alakodért, ha pár centivel kisebb tányérra szeded ki az ételt. Ha később repetázni kívánsz, rajta, de inkább fordulj többet, mint egyszer edd degeszre magad!

4. A barátaidnak borzalmas étkezési szokásai vannak

Állandóan lakmároznak, pizzát rendelnek és a desszert is mindennapos náluk? Ha rendszeresen velük együtt eszel, nem csoda, hogy egyre szűkebbnek érzed a nadrágod! A tökéletes megoldás? Kezdjetek el együtt életmódot váltani a barátaiddal!

5. Soha nem eszel szénhidrátot

Mindenhonnan azt hallod, hogy a szénhidrát hizlal, ezért teljesen kiűzöd az életedből? Rosszul teszed! Nem minden szénhidrát rossz, csupán tudni kell jól választani. A teljes kiőrlésű kenyér, a lencsefőzelék és a banán például kifejezetten elősegíti a fogyást.

40303998 - woman showing her progress after weight loss over white background

6. Állandóan stresszelsz

A kortizol nevű stresszhormon gátolja a zsírpárnák csökkenését – ezt már klinikailag is bebizonyították. Ha fogyni akarsz, ne aggodalmaskodj mindenen, vedd könnyen az életet, és szeresd meg az új, egészséges életformát!

7. Egészségtelen ételeket tartasz otthon

Ha a spájzodban a szénsavas üdítők, a chipsek és a ropogtatnivalók állandóan feltűnnek, ideje őket kiűzni a lakásodból! Mostantól ügyelj rá, hogy még véletlenül se legyenek nálad egészségtelen, cukros ételek –így még véletlenül sem fogsz elcsábulni!

8. Nem dicsekszel

Fogytál egy kicsit, de nem eleget? Azért még nem kell titkolózni! A fogyózók többsége szégyelli a diétáját, ezért inkább nem is beszél róla: pedig minél több mindenkinek “dicsekszel”, annál hatékonyabban fogsz fogyni! Legalábbis egy amerikai egyetem kutatói szerint a pozitív életszemlélet a fogyás kulcsa.

9. Túl gyorsan eszel

A habzsolás nemcsak a diétádnak tesz rosszat, hanem a fogaidnak, a nyelőcsövednek, sőt, még a gyomrodnak is! Könnyen hányinger, gyomorégés és hasmenés lehet a vége, ha nem rágod meg jól az ételt.  Egyébként minél lassabban eszel, annál kevesebb kaját fogsz megenni – ez már tény.

10. Túl sok cukrot eszel

Hiába finomak, ha tele vannak üres, tápérték nélküli kalóriákkal! A cukros ételek kétszer annyira hizlalnak, mint a sok szénhidrátot tartalmazók, ezért inkább egyél több főételt – a desszertet pedig hagyd ki!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában