Főoldal > dieta > 8 gyümölcs, ami segít a zsírvesztésben

8 gyümölcs, ami segít a zsírvesztésben

étkezésfogyásgyümölcsketogén diétaszénhidrátszénhidrátmegvonászsírégetészsírvesztés
0 0

Írta:

Ketogén diétára adtad a fejed, de nem tudod, hogy fogod kibírni gyümölcsök nélkül? Mutatunk néhányat, amit a szigorú szénhidrátmegvonás során is fogyaszthatsz, így hozzájárulva a zsírvesztéshez. 

A ketogén diéta lényege, hogy a szervezet fő táplálékforrásai a zsírok, míg a szénhidrátokat szinte teljesen vissza kell fogni, a tápanyagbevitel 5-10 százaléka lehet csak szénhidrát. A gyümölcsök pedig szénhidrátokat tartalmaznak, ám finomak, vitaminokban, antioxidánsokban gazdagok, amiket kár lenne megvonnod magadtól. Sok gyümölcsről kénytelen leszel lemondani, de vannak olyanok is, amelyeket ketogén diéta során is fogyaszthatsz.

1. Avokádó

Igen, ez a krémes finomság valójában gyümölcs – és egyben a ketogén diéta egyik pillére is lehet, hiszen egy fél avokádó kb. 15 gramm egészséges zsírt tartalmaz, viszont kevesebb, mint 2 gramm szénhidrát van benne. Készítsd belőle a reggeli smoothie-d, hogy élvezhesd az előnyeit.

2. Olívabogyó

Az olajbogyó is gyümölcs, bizony! 10 kisméretű olajbogyó kb 3 gramm zsírt és 1,5 gramm szénhidrátot tartalmaz, emellett hozzájárul az elégséges nátriumbevitelhez is.

3. Kókusz

Egy fél csésze aprított kókuszhús 13 gramm zsírt és 2,5 gramm nettó szénhidrátot tartalmaz. Ha boltban veszed az aprított kókuszt pl. kókuszchips formájában, akkor figyelj rá, hogy cukrozatlan terméket vásárolj, és ezzel ne növeld meg a szénhidrátbeviteled. A legjobb, ha egész kókuszt veszel, és te magad vájod ki a húsát a héjából.

4. Szeder

Ez a sötét bogyós gyümölcs nagy mennyiségben tartalmaz a szervezet számára nélkülözhetetlen rostokat: egy félmaréknyiban 2 gramm van. Szénhidrátban viszont szegény, egy maréknyiban csak 1,5 gramm van, így nyugodtan add a reggelidhez belőle.

65275231 - on a white background in white bowls of fresh, juicy wild berries blueberries raspberries strawberries and blackberries, delicious supplement to any diet meals.

5. Málna

A szederhez hasonlóan a málna is belefér a ketogén étrendbe: egy nagy maréknyi málna 1,5 gramm szénhidrátot tartalmaz, így ezt sem kell kihagynod, ha gyümölcsre vágysz.

6. Eper

Az eperből negyedcsészényi adag kb. 2 gramm szénhidrátot tartalmaz, így ezt a bogyóst is bátran beillesztheted az étkezéseidbe, mert nem viszel be túlzott mennyiségű cukrot a szervezetedbe.

7. Paradicsom

Még egy olyan zöldség, ami igazából gyümölcs: válaszd a cseresznye méretű paradicsomot, 4-5 szemben van mindössze 2 gramm széndhidrát, szóval tökéletes a reggelid mellé.

8. Citrom

Citrommal bátran ízesítheted a teád vagy a vized, elhanyagolható mennyiségű szénhidrátot tartalmaz, így szinte korlátlanul használhatod.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

diétaegészség

Kinek segít a zsírvesztésben a fehérjediéta?

Írta:
3 napja 0 0

A múló trendekkel ellentétben, a magas fehérjetartalmú diéta egy ideje töretlen népszerűségnek örvend. Olyannyira, hogy már nem elégszünk meg az olyan proteinben gazdag ételek fogyasztásával, mint a csirkemell, a halak, a tojás vagy épp a cottage cheese, hanem keressük a fehérjével dúsított termékeket, sőt fehérjeport rakunk mindenbe, a zabkásától egészen a muffinig.