Főoldal > dieta > 7 szabály, amit be kell tartanod, ha kockhahasat szeretnél

7 szabály, amit be kell tartanod, ha kockhahasat szeretnél

diétaedzésfogyásfogyókúrahasizomizomépítéskockahaskockás hastáplálkozászsírégetés
0 0

Írta:

A kockahas elérése nem a konditeremben, hanem a konyhában kezdődik! Amennyiben ezentúl rendszeresen betartod ezeket az étkezési szabályokat, garantáljuk, hogy pár héten belül közelebb jutsz a célodhoz!

1. Egyél ülve

Nemcsak hamarabb emészted meg az ételt, de kevesebbet is fogsz tudni belőle enni, ha ülve eszel! Egy kutatás szerint 30%-kal több szilárd élelmiszer fér belénk, ha sétálás vagy állás közben eszünk, ezáltal pedig jó sok felesleges kalóriát tömhetünk magunkba.

2. Figyelj az ételre

Általában egyedül szoktál enni, társaság gyanánt pedig olvasgatsz, újságokat lapozgatsz vagy nézed a TV-t? Ha az evésen kívül több dolgot is csinálsz egyszerre, olyan kalóriákat is el fogsz fogyasztani, amelyekre amúgy semmi szükséged nem lenne – a kockahas pedig még távolabb kerül a kitűzött célodtól.

3. Egyél másokkal

A thai emberek szerint kifejezetten káros egyedül enni, ezért ők mindig társaságban fogyasztják el az ételüket – a legújabb kísérletek pedig azt is bebizonyították, hogy miért. Egyedül hajlamosabbak vagyunk többet enni a kelleténél, hiszen senki sem figyel ránk, míg társaságban mindig lesz valaki, aki elsőnek fejezi be az étkezést – utána már senki sem habzsol ész nélkül.

4. Használj kis tányérokat

Míg egy nagy lapos tányérba több ételt tudsz szedni, addig egy kicsibe csak feleannyi fér. Ha ezek után nem laktál jól, újra fel kell kelned, meg kell melegítened az ételt és kimerni a tányérodra – így nehezebb hozzájutni a repetához, és kisebb eséllyel eszel sokat.

103659011 - fit woman drinking vegetable green detox smoothie. raw food diet

5. Igyál sokat

Rengeteg ember elmulasztja a vízfogyasztás, pedig ez a tökéletes test egyik kulcsa. Minden tál szilárd ételhez készíts elő magadnak 2 dl szénsavmentes vizet, amit evés közben el tudsz kortyolgatni: a gyomrod így hamarabb megtelik és esélyed sem lesz rá, hogy repetát kérj.

6. Készíts elő snackeket

A szupermarketekben messziről kerüld az az édességes polcokat, diákcsemegével, teljes kiőrlésű ropival és cukormentes nyalánkságokkal viszont bőven töltsd meg a kosarad, hogy akkor se legyen lelkiismeret-furdalásod, ha két főétkezés között megkívánnál valamilyen finom harapnivalót. Ha otthon nem tartasz egészségtelen ételt, nem is fogsz enni belőlük.

7. Egyél lassan

Ne siess az evéssel, minden egyes étkezésre hagyj időt! Ha csak pár perced van az ebéd elfogyasztására, nemcsak a gyomrod fog megfájdulni, de a habzsolás miatt több ételt fogsz megenni, mint amennyit egyébként kívántál volna. Ezzel ellentétben a lassú étkezés időt ad az emésztés folyamatának beindulására és végül kevesebb étellel is be fogod érni, mint amennyire eredetileg számítottál volna.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában