Főoldal > dieta > 6 nyomós érv, hogy kiiktasd a cukrot

6 nyomós érv, hogy kiiktasd a cukrot

cukorcukorbetegségcukordetoxcukormentesegészségenergiafogyásvérnyomás
0 0

Írta:

Próbáltad már egy hónapig, vagy akár csak 2 napig a cukormentes diétát? Nem tagadjuk, igazi kihívás, főleg, mivel a kínzó sóvárgás átlagosan csak két hét után mérséklődik. Azonban igazán megéri, ugyanis nemcsak centikben és kilókban mérhető a változás, hanem számtalan más egészségügyi haszna is van.

Jobban üzemel az agyad

Nem legenda, a túlzott cukorfogyasztás tényleg károsítja az agyi funkciókat. Egy amerikai kutatás során, azon résztvevők, akik egy hónapig cukorban és telített zsírokban gazdag étrendet folytattak, jelentősen gyengébben szerepeltek a memóriateszteken. Egy 2013-as tanulmány pedig azt is bebizonyította, hogy a magas cukorbevitel felelőssé tehető a demencia és az Alzheimer-kór kialakulásáért. Az inzulinérzékenység romlása ugyanis tartós károsodásokat eredményezhet az agysejtek kommunikációjában. Hagyd el a cukrot, hogy megőrizd rövid- és hosszú távú memóriád.

Csökken a vérnyomásod

A cukorban gazdag étrend elhízással jár, ezáltal magas vérnyomást eredményezhet. Ez pedig szív- és érrendszeri betegségeket, vesekárosodást vagy más súlyos egészségügyi problémákat okozhat. Ha a cukor kiiktatása mellett a stresszt és a cigarettát is elhagyod, a magas vérnyomás akár gyógyszer nélkül is csökkenthető.

Megelőzöd a cukorbetegséget

Egy metaanalízis (azaz több kutatás eredményeit összegző cikk) megerősítette, hogy a cukros italok rendszeres fogyasztása (napi 2 adag vagy annál több) növeli az anyagcserezavarok és a 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kockázatát. Megéri tehát elhagyni az üdítőket, a gyümölcsleveket, az energia italokat, a jegyes teákat, a forró csokit, illetve a cukorral és szirupokkal ízesített kávékat.

98785106 - young woman in white t-shirt choosing between broccoli or junk food, donut. healthy clean detox eating concept. vegetarian, vegan, raw concept. copy space.

Legyőzöd a sóvárgást

Biztos te is tapasztaltad már, hogyha túl sok cukros ételt eszel, onnantól nincs megállás: újabb és újabb édességre vágysz. Kimutatták, hogy a cukor valóban képes függőséget okozni. Minél többet eszel belőle, annál többet kíván a szervezeted. Törd meg az ördögi kört: csökkentsd a cukorbeviteled a minimumra. Nem állítjuk, hogy nem lesz kínkeserves az elején, de garantáltan megéri.

Ragyogóvá válik a bőröd

Az összes csodakozmetikumot kipróbáltad már, a tinikorból rég kinőttél, mégis tele vagy pattanással és mitesszerrel? Nyugodtan okolhatod a sok cukrot! Hozzájárul a férfihormonok túlzott termelődéséhez, ezáltal pattanásokat okoz. A bőr közben veszít feszességéből is, mivel csökkenti a kollagén aktivitást. Ráadásul blokkolja a linolsav áramlását, amely a bőrszerkezet jelentős romlását okozhatja. Már két hét cukormegvonástól jelentősen kevesebb pattanásod lesz, megszűnik a zsírosodás, és még a ráncok is csökkennek.

Több energiád lesz

Biztos tapasztaltad már az úgynevezett kajakómát, amikor egy nagyobb, szénhidrátban gazdag étkezés után olyan fáradt leszel, hogy szinte ülve elalszol. A cukor lelassít, krónikus fáradtságot okoz, sőt a depresszió kialakulásával is kapcsolatba hozták már. Ha úgy érzed, semmihez sincs kedved és elég energiád, lehet, hogy csak túl sok cukrot viszel be a szervezetedbe. Nyerd vissza a lendületet, hagyd el a cukrot, és fogyassz minél több friss, feldolgozatlan táplálékot!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában