Főoldal > dieta > Kezdd a tavaszt ezekkel a szuperzöldségekkel

Kezdd a tavaszt ezekkel a szuperzöldségekkel

diétaegészségenergiaszuperszuperételszuperzöldségtavasztavaszi fáradtságzöldség
0 0

Írta:

Tavasszal nem csak a napocska sugaraiból, de szerencsére egyre több vitamindús zöldségből és gyümölcsből is extra energialöketet nyerhetünk. Fogyaszd ezeket a zöldségféléket rendszeresen, és a tavaszi fáradtság messzire elkerül.

Saláta

Nem véletlen, hogy a fogyókúrázók egyik nagy kedvence a fejes saláta, hiszen amellett, hogy rendkívül egészséges, még a legszigorúbb diétába is beilleszthető. Tele van C- és B-vitaminnal, valamint béta-karotinnal. Alacsony energiatartalma ellenére gyorsan eltelít, ezért érdemes belőle rendszeresen, akár minden nap fogyasztani.

41726450 - single butter lettuce head, oil and seasoning over rustic wooden background

Sóska

Ez a zöld színű növény szerencsére újra fénykorát éli, ami sok áldásos egészségügyi hatása miatt nem is csoda. A sóska magas C-vitamin tartalmának köszönhetően erősíti az immunrendszert, de kiváló foszfor- és vasforrás is egyben. Gyógyír a betegségek közben fellépő étvágytalanságra, de enyhe hashajtó hatása miatt a székrekedést is képes orvosolni.

Újhagyma

Az újhagyma nem más, mint a vöröshagyma még ki nem fejlődött példánya. Népszerűsége egyrészt annak köszönhető, hogy már kora tavasszal fogyasztható, másrészt finom, édeskés, friss ízének valóban nehéz ellenállni. Amellett, hogy tele van vitaminokkal és ásványi anyagokkal (B1, B2, C, vas, jód, kálium, kalcium, cink, foszfor, szelén), segít megelőzni az érelmeszesedést, valamint az emésztést is serkenti.

Retek

A retek igazi fogyókúrás csodaszer, nem mellesleg a tavaszi étkezések elmaradhatatlan kelléke. Rendkívül jó hatással van az emésztésre, hiszen gyorsítja az anyagcserét, átmossa a bélrendszert, és még a felesleges vizet is kiűzi a szervezetből. Kalóriatartalma alacsony, viszont kiváló C-vitamin forrás, ami nem csak az egészségre, szép bőrre, de a zsírégetésre is jótékonyan hat.


További cikkeink a témában