Főoldal > dieta > Az 5 legjobb természetes élénkítő

Az 5 legjobb természetes élénkítő

edzésenergiafolyadékillóolajkávékoffeinkoffeinmentespulzus
0 0

Írta:

Koffein helyett vesd be az illóolajokat és az edzéseket!

Hány kávét iszol meg egy átlagos nap, hogy fenntartsd az energiaszinted? Kettőt, hármat vagy akár ötöt? Sajnos a legtöbben túl sok koffeint fogyasztanak. Úgy gondolhatod, van ennél jóval nagyobb problémád, az anyagcserepörgető, cukormentes fekete ráadásul remekül beilleszthető a diétádba is. Azonban azt tudod, hogy milyen hatással van a bevitt koffein a szervezetedre? Valóban nagyszerű lendültet ad, de számos negatív folyamatot indít el. Rövid távon adrenalint termel, miközben emeli a pulzusszámot és a vércukorszintet. Stresszhelyzethez hasonló „küzdj vagy menekülj” válaszra késztet, a stressz pedig köztudottan rombolóan hat a fizikai és a mentális egészségre is. Ha szeretnéd elhagyni a kávét, vagy legalábbis csökkenteni a napi koffeinadagod, az alábbi 5 tipp hasznos segítségként szolgál.

Vegyél hideg fürdőt!

Nehezen térsz magadhoz reggel? Ne kezdd dupla adag eszpresszóval a napot, a második kávé helyett ugorj be inkább a zuhany alá. A hideg víz beindítja a vérkeringést, és garantáltan felébreszt. Figyelj azonban arra, hogy ne sokkold magad mindjárt jéghideg zuhannyal, kezdd meleg vízzel, majd fokozatosan csökkents a hőmérsékletet. Ha már hideg a víz, először a lábaidat érje, utána a karjaid, majd végül az egész tested. Másik hasznos trükk, hogy a jobb oldalon kezd, hiszen a szív a bal oldalon helyezkedik el. Innentől alkalmazhatod a váltófürdőt: azaz a meleg és a hideg víz váltakoztatását. Fontos, hogy mindig hideg vízzel fejezd be. A váltófürdő amellett, hogy aktivizál, erősíti az immunrendszert is.

Használj illóolajokat!

Ha szeretnél felélénkülni, a citrom- és a borsmenta illóolaj remek választás. Tegyél belőlük pár cseppet a kezedre és lélegezd be mélyen. A borsmentaolajat nyaki masszázshoz is használhatod. Az illóolajok csodásak, azonban arra figyelj, hogy kizárólag tiszta, terápiás minőségű termékeket használj. A szintetikusak ugyanis több kárt okoznak, mint hasznot, sokszor allergiás reakciókat kiváltva.

Egyél többször keveset!

Minden étkezést kávéval zársz, mert elálmosodsz evés után? Ha szeretnél ettől megszabadulni, ezáltal csökkentve a bevitt koffeinadagod, felejtsd el a bőséges étkezéseket. Ilyenkor ugyanis az emésztőrendszer vérkeringése növekedik, amely kevesebb oxigén jelenlétét eredményezi az agyban. A szervezetben végbemenő folyamatok pedig fáradtságként érzékelhetőek. Oszd szét a bevitt táplálékokat napi 4-5 étkezésre, hogy feltöltsön, és ne kimerítsen az evés. Ne csak a mennyiségre, a rostokra is figyelj! Ugyanis a rostban szegény ételek vércukoringadozást okoznak.

76685926 - smiling woman tasting beverage in fitness center

Hidratálj!

Reggel elegendő folyadéknak gondolod a csésze kávéd? Hidd el, sokkal jobb lenne egy nagy pohár vízzel indítani a napot. Ne felejtsd, hogy a test 70%-a vízből áll, emiatt egész nap fontos gondoskodni a megfelelő hidratációról. A dehidratáltság fejfájáshoz, szédüléshez és értelemszerűen fáradtsághoz vezet.

Légy aktív!

Az edzés a legjobb természetes pörgető! Nyugi, nem kell egy félmaratont lefutni reggel, elegendő akár egy rövid saját testsúlyos edzés vagy egy vidám zumba óra. Garantáltan feltölt egész napra energiával, káros hatások nélkül.


További cikkeink a témában

diétaegészség

Kinek segít a zsírvesztésben a fehérjediéta?

Írta:
14 órája 0 0

A múló trendekkel ellentétben, a magas fehérjetartalmú diéta egy ideje töretlen népszerűségnek örvend. Olyannyira, hogy már nem elégszünk meg az olyan proteinben gazdag ételek fogyasztásával, mint a csirkemell, a halak, a tojás vagy épp a cottage cheese, hanem keressük a fehérjével dúsított termékeket, sőt fehérjeport rakunk mindenbe, a zabkásától egészen a muffinig.