Főoldal > dieta > 9+1 tuti tipp, hogy egész nap pörögjön az anyagcseréd

9+1 tuti tipp, hogy egész nap pörögjön az anyagcseréd

anyagcserediétaéletmódétkezésfogyáshormonizommetabolizmusstresszzsírégetés
0 0

Írta:

Sajnos vitathatatlan, hogy az anyagcsere az évek múlásával lelassul. Ennek következményeként egy átlagos felnőtt minimum 1 kilót hízik évente. A mozgásszegény életmód, a hormonok változása, az izomvesztés és a stressz pedig további plusz kilókat eredményezhet.

Azonban mindez nem szükségszerű, az anyagcsere lassulása igenis megelőzhető. Ha beveted az alábbi trükköket, nemcsak kisebb ruhákat vásárolhatsz, de sokkal több energiád is lesz.

1. Egyél eleget!

Természetes, hogy fogyni csak kalóriadeficittel lehetséges, azonban a túlságosan korlátozó diéták hosszabb távon lelassítják az anyagcserét. Amikor kevesebb kalóriát viszel be, mint amennyi a létfenntartáshoz szükséges (ez egy átlagos nőnél 1200 kalóriát jelent), a szervezet őrült tartalékolásba kezd, illetve a kalóriaégető izomszövetekből nyer energiát. Biztosítsd a megfelelő energiabevitelt napi 5-szöri, tápanyagban gazdag étkezéssel.

2. Reggelizz úgy, mint egy király!

A reggeli a nap legfontosabb étkezése, mégis ezt hagyják ki a legtöbben. A nap első fogása beindítja az anyagcserét és feltölt energiával. A kutatások során azt találták, hogy azok, akik kihagyják a reggelit 4 és félszer hajlamosabbak az elhízásra, mint reggeliző társaik. Ha időhiányban vagy, még előző éjjel készítsd el a zabkásád, vagy gyorsan vegyél elő egy görög joghurtot és keverj bele zabpelyhet, bogyós gyümölcsöket, banánt és magvakat.

3. Fogyassz sok rostot!

A kutatások eredményei alapján érdemes rostban gazdag étrendet összeállítani, ugyanis a rostfogyasztás akár 30%-kal is növelheti a zsírégető folyamatokat. A napi ajánlott rostbevitel 25 g, amely könnyen fedezhető zöldségeken, gyümölcsökön és teljes kiőrlésű gabonákon alapuló diétából.

4. Mindig legyen nálad vizespalack!

Már napi 6 pohár natúr ásványvíz felpörgeti az anyagcserét. A megfelelő hidratáltsággal megelőzheted a farkasétvágyat és bőröd is ragyogóvá válik. Ráadásul a hosszú távon fennálló dehidratáció következménye lehet az elhízás, mivel a bevitt táplálék megfelelő mennyiségű folyadék híján nem tud megfelelően kiürülni a szervezetből. Hogy ezt elkerüld, mindig legyen a táskádban és az autódban egy-egy palack ásványvíz.

5. Kávézz vagy teázz!

A koffein stimulálja a központi idegrendszert, az anyagcserét 5-10%-kal növeli. A kutatások alapján pedig segít kompenzálni a korral járó izomveszteséget. A mérsékelt koffeinfogyasztás megőrzi az általános fittséget és csökkenti a sérülések kockázatát is. Napi 2-3 csésze kávé vagy tea fogyasztása tehát remekül beilleszthető bármilyen fogyókúrás étrendbe, csupán a cukorral és a mézzel való édesítést kell kerülni.

72093135 - enjoying fresh coffee. top view of beautiful young woman holding cup while relaxing on couch at home

6. Keresd a bio termékeket!

A kutatók egyértelműen arra a következtetésre jutottak, hogy testsúly szempontjából is megéri az organikus termékek mellé lerakni a voksot, ugyanis ezek fogyasztása gyorsabb anyagcserét eredményez. Ennek oka, hogy a normál termékekben található méreganyagok káros hatással vannak a szervezet energiaégető folyamataira. Különösen megéri biot választani az eperből, a szőlőből, az almából, a körtéből, a barackból, a cseresznyéből, a zellerből és a leves salátákból, mert ezek nem öko változatai tartalmazzák a legtöbb vegyi anyagot.

7. Vigyél be fehérjét minden étkezéssel!

A kalóriaégető izomszövet építéséhez és fenntartásához megemelt fehérjebevitelre van szükség. Egy átlagos felnőtt szervezet számára naponta testsúlykilogrammonként 0,8-1,2 g fehérje fogyasztása javasolt. Fontos, hogy ezt étkezésekre leosztva vidd be, mert egyszerre maximum 30 g fehérjét tud lebontani a szervezet. Kiváló fehérjeforrások a halak, a sovány húsok, a tojás, a túró és a cottage cheese.

8. Egyél vasban gazdag ételeket!

A vas nélkülözhetetlen ásványi anyag, amely az oxigént szállítja az izmokba. Nőknél kiemelten fontos a pótlása, a menstruáció miatt. Hiánya esetén krónikus fáradtság, alvászavarok és lelassult anyagcsere jelentkezhet. Kiváló forrásai a tenger gyümölcsei, a sovány húsok, a bab, a cékla és a spenót.

9. Ne száműzd a tejet!

Ha nincs laktózérzékenységed, teljesen felesleges kiiktatni az étrendedből az állati fehérjeforrásokat, így a tejet is. A kalciumhiány ugyanis lassítja az anyagcserét. A kutatások is azt állapították meg, hogy a tejben és joghurtban található kalcium csökkenti a zsír felszívódását más tápanyagokból.

Extra tipp: anyagcserepörgető napirend

7:00 óra: reggeli- joghurt, gyümölcs, zabkása vagy teljes kiőrlésű pékáru csirkemellel és zöldséggel

10:00 óra: tízórai- alma és mandula, vagy répa humusszal

12:00 óra: ebéd- saláta sovány fehérjével, bulgurral

15:00 óra: uzsonna- bio gyümölcsök az édesség helyett

19:00 óra: vacsora- csirkemell puffasztott rizzsel, salátával

22:00 óra: egy bögre meleg tej alvás előtt

22:30 óra: szép álmokat!

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában