Főoldal > dieta > 11 dolog, ami felpörgeti az anyagcserét

11 dolog, ami felpörgeti az anyagcserét

anyagcserediétaétkezésfogyásmetabolizmusvízzsírégetés
0 0

Írta:

Ezektől a szuperételektől nemcsak fogyni fogsz, de még a diabéteszre és a magas vérnyomásra való hajlamodat is hatásosan csökkentik! Neked melyik a kedvenced?

1. Csípős paprika

Ugye te is szereted a csípőset? A paprika nem csak finom, hanem a fogyókúrádra is jó hatással van. A kapszaicin alkaloidja felpörgeti az agyagcserédet azzal, hogy az átlagosnál magasabbra növeli a tested hőfokát – tehát, lényegében leolvasztja rólad a zsírt.

2. Zeller

Bár nincsen különösebb íze, nem érdemes leírni a zellert. Magas foszfortartalma optimalizálja a fehérje-, a zsír-, és a szénhidrát-anyagcserét, ezáltal pedig a diétád is hatásosabb lesz – mindemellett kiváló idegerősítő és nemihormon-képző zöldség.

3. Napraforgómag

A napraforgómag gazdag a többszörösen telítetlen zsírsavakban, melyek a tudomány mai állása szerint kiválóan segédkeznek hason lévő hájpárnák eltüntetésében. Ez azért lehetséges, mert a testünkben lévő mitokondrium sejtszervecskéknek telítetlen zsírsavakra van szükségük a zsírégetéshez.

4. Joghurt

Egy friss amerikai kutatás szerint azok, akik legalább egy natúr joghurtot esznek egy nap, négy hét alatt fél kilót tudnak fogyni mindenféle diéta nélkül – ez pedig elég jó arány úgy, hogy az étkezésükön és a mozgási szokásaikon nem kell változtatniuk.

5. Grépfrút

Flavonoidtartalma csökkenti az éhségérzetet, ezért nap, mint nap kevesebbet fogsz enni, ha rendszeresen fogyasztasz grépfrútot! Sok jótékony hatása mellett az izomszövet-regeneráló képessége is elismert, valamint a vércukorszintet is kiválóan optimalizálja.

6. Halak

A lazac, a makréla, a hering, a tonhal és a szardínia mind tartalmaz Omega-3 zsírsavat, amely stimulálja azokat a hormonokat, melyek az étvágyért és az optimális anyagcseréért felelősek.

44580502 - morning breakfast with porridge, fruit and poppy seads

7. Zab

A béta-glükán poliszacharid egy olyan különleges anyag, ami lelassítja a szénhidrátok emésztését, ettől pedig a cukor lassabb ütemben szívódik fel a testedben. A zab ráadásul tele van rosttal, ami az étvágyat is visszafogja.

8. Mogyoróvaj

A mogyoróvaj egy tipikusan alacsony glikémiás indexszel rendelkező étel, azaz elfogyasztását követően a vérucukorszint csak lassan emelkedik meg. Azért fontos alacsony GI-s élelmiszereket enni, mert az édességek fogyasztása közben történő hirtelen megemelkedő majd leeső vércukorszint bizonyítottan lassítja az anyagcserét.

9. Papaya

Ez a karibi gyümölcs tele van papain nevű enzimmel, mely serkenti az emésztést és gyorsítja a bélműködést – a fogyás így sokkal könnyebb lesz. Antioxidáns tartalma miatt ráadásul rákmegelőző, öregedésgátló és méregtelenítő hatású, de a papaya kulcsfontosságú vitaminokban (A- és E-vitamin), valamint ásványi anyagokban (pl. magnézium, vas, kálium) is gazdag.

10. Matcha

Ez a porrá őrölt zöld tea egy csipetnyi koffeint és EGCG-t (epigallokatekin-gallát) is is tartalmaz, melyek együttesen képesek felgyorsítjani az anyagcserét.

11. Víz

Nem maradhat ki a sorból, hiszen erre a folyadékra nagy szükséged van ahhoz, hogy az anyagcseréd működése optimális legyen. Egy friss tanulmány szerint fél liter víz elfogyasztása 10 percen belül 30%-kal meggyorsítja az anyagcserét.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában