Főoldal > dieta > Meglepő dolgok, amiktől nem megy a fogyás

Meglepő dolgok, amiktől nem megy a fogyás

alvásanyagcserediétaétkezésfogyásfogyókúrakalóriasportzsírégetés
0 0

Írta:

Hónapok óta diétázol és rendszeresen sportolsz, a mérleg nyelve azonban alig akar megmoccanni? Akkor valószínűleg olyan apróságok akadályoznak meg a fogyásban, amelyekre talán te magad nem is gondolnál.

Éhezteted magad

Rég megdőlt az a tévhit, hogy a sikeres fogyókúrához éhezni kell. Ez olyannyira nem igaz, hogy többet ártunk, mint használunk a diétánknak azzal, ha nem eszünk elégszer. A kulcsszó a rendszeresség. Aki ugyanis komolyan gondolja a fogyást, annak egyetlen percet sem szabad éheznie, ugyanis akkor olvadnak leginkább a kilók, ha a vércukorszint viszonylag stabil. Arra is ügyelj, hogy ne edd degeszre magad az étkezések alkalmával, de 2-3 óránként muszáj egy-egy egészséges hozzávalókból készült étkezést beiktatnod ahhoz, hogy fogyj.

Nem megfelelő mozgásformát választottál

Ha elsősorban fogyni szeretnél, akkor sajnos hiába végzel súlyzós gyakorlatokat, nem azt az eredményt fogod elérni, amire számítasz. A fogyást kardiófókuszos mozgásformákkal, futással, bringázással, zsírégető tornagyakorlatokkal lehet leghatékonyabban elérni. Emellett természetesen erősítő gyakorlatokat is beiktathatsz hiszen izmos, tónusos testet nem várhatsz csupán a kardiómozgástól. Figyelj viszont az arányokra, végezz több izzasztó gyakorlatot, ha szeretnél néhány kilótól megszabadulni.

12876122 - empty plate with a spoon, fork and measuring tape

Keveset iszol

Hiába a diétás étrend és a rendszeres sport, ha a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék pótlásáról megfeledkezel. A cukros löttyök és a koffein a fogyókúra ellenségei, a legjobb ha csak és kizárólag ásványvizet iszol. Viszont a gyors anyagcsereműködés elengedhetetlen feltétele, hogy minimum 2,5-3 liter vizet el kell fogyasztani. Ha ez nincs, a fogyókúra döcögősen fog haladni, ráadásul még egészségügyi problémáid is kialakulhatnak a túl kevés folyadék fogyasztása miatt.

Nem pihensz eleget

Mind a fogyókúra, mind az izomépítés szempontjából fontos az elegendő és pihentető alvás. A napi 7-8 óra alvás mellett azonban az edzések utáni pihenést is muszáj beiktatnod. Nincs azzal semmi baj, ha csak reggel van időd edzeni, utána viszont mindenképpen tarts egy rövid pihenőt, amikor relaxálj, olvasgatsz, hiszen csak így fejlődnek az izmaid és így regenerálódik a tested.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában

boldogságdepresszió

Te is nassolásfüggő vagy?

Írta:
20 órája 0 0

Közel egymillióan nassolásfüggők? A megkérdezettek közel 13%-a nassolásfüggőnek tartja magát, több mint 50%-uk pedig „heavy user”-ként tekint magára, ha a rágcsálnivalókra terelődik a szó, derül ki a Mogyi-Caramoon első országos nassoláskutatásából. Az evolúciós pszichológus nem lepődik meg az eredményeken.