Főoldal > dieta > 7 tuti fogyókúrás tipp az ünnepekre

7 tuti fogyókúrás tipp az ünnepekre

diétaéletmódváltásétkezésfogyáshízáskarácsonynassolástáplálkozásünnepek
0 0

Írta:

Az ünnepi partik, a céges rendezvények, a baráti forralt borozások és a mézeskalács sütögetés a hízás hónapjává teszik a decembert. Szerencsére, ennek nem feltétlenül kell így lennie, sőt még a fogyókúrát sem kell erre az időre elfelejtened. Íme, a leghatásosabb tippek, hogy elkerüld a mértéktelen kalóriabevitelt és az újévre átvitt extra kilókat.

 

Lakj jól már reggel!

Bár a legtöbb mértéktelen evésre csábító esemény este van, ne feledd, hogy amit reggel elfogyasztasz, az hatással lesz az egész napi étvágyadra. Ha például mogyoróval vagy mogyorókrémmel kezded a napot, 12 órával később is képes leszel legyőzi az ételek utáni sóvárgást. Az este közepén kínált étvágygerjesztő süti igazi kalóriabomba, de ha egész nap rendesen ettél és jóllakott vagy, akkor sokkal kevésbé esel kísértésbe tőle.

Győzd le az érzelmi evést!

Bár mindannyian várjuk az ünnepeket, kétségkívül ez a legstresszesebb időszaka is az évnek. Tudatosan kerüld el az érzelmi evést! A kutatók több kísérletet szerveztek, hogy kimutassák, az emberek lelki állapota milyen hatással van az ételválasztásukra. Azt találták, hogy azok, akik jól érezték magukat, inkább az egészséges ételeket részesítették előnyben. Ennek az ellentétét is sikerült igazolniuk: azok, akik rosszul voltak, inkább nyúltak kalóriadúsabb, egészségtelenebb élelmiszerekhez. Meglepő, de a jövőre vonatkoztatva mindenki az egészséges táplálékok mellett tette le a voksát, hangulattól függetlenül. Gondolj tehát az ételek hosszú távú hatására, hogy legyőzd az érzelmi evést!

Pihenj a parti előtt!

Nemcsak a hangulatod, a kimerültség is okolható, ha hizlaló ételekre vágysz! A kutatók két csoportra osztották a résztvevőket, akikkel 7 perces videót nézettek meg: az elsőben levő nők elolvashatták a feliratot, míg a második csoport azt az instrukciót kapta, hogy ne nézze a kiírt szavakat. Miután a kisfilm lement, mindkét csoport kapott fényképeket az ételekről, amelyeket aszerint pontozniuk kellett, hogy mennyire csábítóak. Azok, akik próbálták figyelmen kívül hagyni a megjelenő szavakat, sokkal jobban kívánták az ételeket. Ez azért van, mert a szellemi megterhelés csökkenti az akaraterőt, így az egészségtelen élelmiszerek is sokkal vonzóbbnak tűnnek. Mielőtt elindulnál az esti ünneplésre, adj időt az agyadnak pihenni munka vagy tanulás után.

karacsonyi2.jpg ()

Válaszd meg a vacsoratársaidat!

Az ünnepek alatt még több programot szerveztek a barátaiddal, és mi is lehetne jobb kikapcsolódás, mint a közös étkezés? Mindez nagyszerű időtöltés, míg a barátaid hozzád hasonlóan egészségtudatosak. Meglepő, de az étteremben az emberek többsége, hasonló ételt választ, mint a partnere. Ne engedd, hogy üres kalóriákkal tömd magad a többiek hatására!

Készülj fel előre a sóvárgásra!

Észrevetted már, hogy általában ugyanakkor tör rád az ételek utáni sóvárgás? Ne lepődj meg, ha ez nálad is este 8 fele jön elő. A tanulmányok szerint is ez az az időpontja a napnak, amikor leginkább kívánunk valami nagyon édeset vagy épp sósat. A test napi ritmusa automatikusan éhesebbé tesz estére. Ráadásul a hideg, sötét időben répa helyett inkább zsíros és cukros ételekhez nyúlunk, amely egyenes út a hízáshoz. Ne éheztesd magad, ilyenkor egyél telítő, egészséges és körülbelül 150 kalóriás nasit.

Óvatosan kortyolj!

Nincs is jobb egy hideg estén a gőzölgő forró csokoládénál! De figyelj oda rá, hogy milyen gyakran fogyasztod, a kutatók ugyanis azt találták, hogy szoros összefüggés van a gyakori ivás (természetesen nem a vízre gondolunk) és az elhízás között. A kalóriák számolásakor hajlamosak vagyunk kifelejteni az italokat, pedig már pár pohár alkohol több mint a negyedét is kiteheti az ajánlott napi bevitelnek.

Ne válassz könnyen hozzáférhető ételeket!

Ha bonyolultabb elkészítést igényel egy étel, akkor garantáltan kevesebbet fogyasztunk belőle, állítják a kutatók. A résztvevők elé különböző módon becsomagolt és kikészített csokoládét tettek, és azt találták, hogy majdnem 30%-kal kevesebbet ettek azok, akiknek ki kellett csomagolniuk az édes finomságot. A kutatók szerint mindennek az a magyarázata, hogyha időbe telik hozzájutni egy ételhez, akkor ezt arra is használjuk, hogy eldöntsük, tényleg szükségünk van-e rá. Ezt tartsd szem előtt, amikor teletöltöd a konyhád finomabbnál finomabb ünnepi ételekkel!

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában