Főoldal > dieta > 5 meglepő fogyókúrás étel

5 meglepő fogyókúrás étel

burgonyachillicsokicsokoládédiétaétcsokiétcsokoládéétkezésfogyásfogyasztó ételfogyókúragasztrokilósúlyszilvatáplálkozás
0 0

Írta:

Semmi problémánk a zöldségekkel, a sovány fehérjével és az egészséges zsírokkal, de jó lenne időnként valamivel feldobni az étrendünket.

Szerencsére a kutatók egyre több ételről felfedezik, hogy sokkal egészségesebbek, mint véltük, sőt, némely eddig tiltólistán levő táplálék kifejezetten segít ledobni a felesleget. Adj új lendületet és ízt te is a diétádnak az alábbi 5 étellel. 

Chili paprika

A melegítő hatású ételek beindítják a fogyást. A Wyomingi Egyetem kutatói azt találták, hogy a kapszaicin, azaz a chili paprikának az erejét adó összetevő, a fehér zsírt barnává alakítja, a hőtermelés során a szervezet harcba száll az elhízással. A testünkben a fehér zsírsejtek raktározzák az energiát, a barnák pedig hőtermelőként funkcionálnak, és elégetik az elraktározott zsírt. A kalóriában gazdag ételek fogyasztása és a fizikai aktivitás hiánya az anyagcsere egyensúlyának felborulását eredményezi, amely elhízáshoz vezet. Bár a kapszaicint már táplálék-kiegészítőként is magadhoz veheted, érdemes chili paprikát rakni az ételekbe, ugyanis nagyszerű ízt ad mindennek, extra zsír vagy só hozzáadása nélkül.

Vörösbor

A sötét színű szőlő fogyasztása hatékony zsírégető, mindegy, hogy ételként vagy italként vesszük magunkhoz, a Journal of Nutritional Biochemistry szaklapban megjelent tanulmány szerint. A benne található ellagic sav lelassítja a már létező zsírsejtek növekedését, és megakadályozza az újak képződését az emberi máj szöveteiben. A kutatók egy egerekkel végzett kísérlet során azt találták, hogy másfél pohár szőlőlé fogyasztása csökkentette a májban levő zsírt, és a vércukorszintet is helyreállította a magas zsírtartalmú étkezések után. Ráadásul a kanadai kutatók szerint a vörösbor másik hatóanyaga, a resveratrol hasonlóan jó hatással van az izmokra, mint a kitartó testedzés. Ugye, nem gondoltad, hogy egy pohár bor elkortyolása hasonlóan eredményes, mint az edzőteremben végzett kemény munka?

Csokoládé

Amíg megfelelő minőségű csokoládét fogyasztunk, a sötét desszert hozzájárul a karcsú alak eléréséhez. Az Archives of Internal Medicine című belgyógyászati szaklapban közölt friss tanulmány igen megdöbbentő megállapítást tett: a rendszeres csokoládé fogyasztók vékonyabbak, mint akik egyáltalán nem esznek csokit. Mostantól ne legyen bűntudatod, ha naponta megeszel pár kocka magas kakaótartalmú étcsokit.

furafogyaszto2.jpg ()

Szilva

A szilva többé már nemcsak a nagymamák kedvence, ugyanis a Liverpooli Egyetem kutatásai szerint, akik szilvát fogyasztottak, átlagban 1 kilóval többet fogytak, mint akik kihagyták ezt a gyümölcsöt az étrendjükből. A szilva remekül telít, és hatékonyan csökkenti a derékbőséget. Válassz kizárólag olyan terméket, amely hozzáadott cukor nélkül készül.

Burgonya

Mióta kiderült, hogy a burgonya glikémiás indexe igen magas, a „ne edd” ételek listájába került. Azonban, egy friss amerikai kutatás rácáfolt erre, és bebizonyította, hogy igenis lehet fogyni úgy, hogy krumplit fogyasztunk. Azt találták, hogy azok a résztvevők, akik alacsony kalóriás diétát tartottak, magas GI indexű ételeket is fogyasztva, ugyanannyit fogytak, mint akik az alacsony kalóriabevitel mellett a magas glikémiás ételeket is kizárták az étrendjükből. Ha egészségesen készítjük el, a krumplinak igenis helye van az étrendünkben. Egy közepes burgonya, héjában sütve csak 110 kalória, ráadásul több káliumot tartalmaz, mint a banán, emellett fedezi a napi C-vitamin bevitel felét.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában