Főoldal > dieta > Ezt az 5 szabályt mindig tartsd be, ha fogyókúrázol

Ezt az 5 szabályt mindig tartsd be, ha fogyókúrázol

anyagcserecukordiétaelhízásétkezésfogyásfogyókúratestsúlyzsírégetés
0 0

Írta:

A szabályok azért vannak, hogy megszegjük őket! Természetesen ez egy kicsit a fogyókúrára is igaz, léteznek olyan előírások, amelyeket kihagyhatsz anélkül, hogy veszélyeztetnéd a felesleg leadását. A következő 5 szabályt azonban semmiképp se hagyd figyelmen kívül, ha tényleg komolyan gondolod a fogyást!

1. Sose hagyd ki a reggelit

Bár az étkezések kihagyása elsőre jó kalóriaspórolós ötletnek tűnik, a táplálkozási szakemberek mégsem ajánlják a fogyókúrázóknak sem. Különösen a reggeli elhagyásától intenek óva, hiszen ez a nap legfontosabb étkezése, amely beindítja az anyagcserét és gondoskodik az egész napos lendületről. Kezdd a napot egy egészséges és tápanyagdús étkezéssel, amely a nassolástól is megóv a nap további részében. A különböző kutatások tanulságai szerint a magas fehérje- és rosttartalmú reggeli a legjobb választás, mert sokáig teltségérzetet biztosít.

2. A változáshoz változtatásokra van szükséged

Minden eredményhez erőfeszítésre van szükség, nincs ez másként a fogyással sem. Azaz nem érhetsz el úgy sikereket a fogyókúrában, hogy közben nem változtatsz jelentősen a korábbi étrendeden. Hiába eszel salátát ebédre, ha az esti filmnézés közben ugyanúgy megeszel egy doboz fagyit, vagy egy zacskó chipset. Át kell állnod az egészséges életvitelre, amely magába foglalja az egészséges ételek fogyasztását, a kiegyensúlyozott napi 3-5-szöri étkezést és a rendszeres testmozgást. Mindig emlékeztesd magad, hogy ez nem egy rapid diéta, ahol hipp-hopp leadsz pár kilót, majd minden visszatérhet a régi kerékvágásba. El kell sajátítanod az egészséges étkezés alapjait. Hogy ezt a leginkább be tudd tartani, kövesd a sztáredzők 80/20-as szabályát. Ez azért eredményes, mert nem követeli meg, hogy mindig 100%-ban az adott diétához ragaszkodj, elegendő, ha 80%-át betartod, a maradék 20%-ban pedig teret enged a kilengéseknek. Ezáltal nem teszi tönkre a diétád egy-két bűnözés, és nem hagyod miatta abba az egész fogyókúrát.

3. Tudd, hogy az egészséges ételek nem mindig diétásak

Mandulatej, avokádó, chia mag, édesburgonya, narancslé, barna rizs, mogyoróvaj, mind-mind egyike azon ételeknek, amelyek tele vannak értékes tápanyagokkal és most rendkívül trendinek számítanak. Magas kalóriatartalmúk miatt azonban fogyókúra idején fogyasztásuk csupán mértékkel javasolt. Ha már elérted a kívánt testsúlyt, nyugodtan tarthatod ezekkel a finom szuperélelmiszerekkel, azonban, ha csak ezeken alapul az étrended, garantáltan nem fogsz fogyni.

48702983 - sport, fitness and diet concept - close up of trained belly with measuring tape.

4. A rendszeres mozgással nem válthatod ki a fogyókúrát

A fogyás képlete csupa matek: átlagosan 500 kalóriát kell elégetned, vagy 500 kalóriával kell kevesebbet enned, ha hetente fél kilót akarsz fogyni. Azonban, sokan abba a hibába esnek, hogy a kemény edzésért való jutalmul kalóriadús finomságokat engednek meg maguknak. A végén viszont a várt kalóriadeficit nem jön össze, sem a fogyás, ugyanis hiába égettél el egy intenzív edzéssel 500 kalóriát, ha utána betolsz egy 800 kalóriás vacsorát.

5. Ha elérted a kitűzött testsúlyt, akkor se térj vissza a régi étkezésedhez

A diéta idejére elhagytad a gyorsételeket és a cukrot is? Gratulálunk! Azonban ez nem azt jelenti, hogyha elérted a célul kitűzött testsúlyt, újra jöhet a hamburger, a sült krumpli, a zserbó, a fagyi, a kóla és a társai. Ha meg akarod tartani álmaid alakját, az egy életre szóló életmódváltással érhető el. Természetesen már nincs szükséged kalóriacsökkentő étrendre, de ha a régi étkezéshez térsz vissza, újra elhízol. Ha nagyon bizonytalan vagy, hogy milyen étrenddel tarthatod meg a számodra ideális testsúlyt, kérd inkább dietetikus tanácsát.

Fotó: 123RF


További cikkeink a témában