Főoldal > dieta > Edd magad energikusra!

Edd magad energikusra!

antoxidánsegészségenergiafáradtsággyümölcsvitaminzöldség
0 0

Írta:

Reggelente fáradt vagy és erőtlen? Ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket edd, és egyből feltöltődsz energiával

Minden reggel egy kínszenvedés számodra, és hiába süt kint a nap, te mégis fél órát lustálkodsz az ágyadban, mert egész egyszerűen nincs erőd kikászálódni belőle? Lehet, hogy az energiaraktáraid lemerülőben vannak. Fogyaszd ezeket a szupervitalizáló zöldségeket és gyümölcsöket gyakrabban!

Szőlő

A borok nemzete vagyunk, ebből kifolyólag szerencsére rengeteg szőlőfajta terem hazánkban. Ez az egyik legnagyobb energiatartalmú gyümölcsünk, amit éppen emiatt érdemes a délelőtti órákban fogyasztanod. Valóságos löketet adnak a benne található vitaminok egész napra: az E-, B1-, B5-vitamin és a szőlőcukor. A szőlőmag fantasztikus hatásairól már nem is beszélve.

Spárga

A spárga az egyik legfantasztikusabb növény, ami egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Fogyaszthatod köretként, de akár főétel is készíthető belőle. Szuper vízhajtó és méregtelenítő, vitaminokban is bővelkedik: az A-, B1-, B2- és C-vitamin mellett nagy mennyiségű folsavat is tartalmaz. Ha tehát energiabombára vágysz, fogyaszd minél gyakrabban.

Fejes saláta

Ez az a növény, amit tavasztól őszig szinte minden étel mellé fogyaszthatsz. Akár ecetes lében áztatod a salátát, akár más zöldségekkel vegyíted, rengeteg vitamint nyerhetsz, ha sokat eszel belőle. Ne dobd ki a külső leveleket, hiszen azok tartalmazzák a legtöbb C-vitamint és béta-karotint, a napfény ugyanis azokat érte legintenzívebben. Vas- és kalciumtartalma is jelentős.

Rebarbara

A rebarbara hazánkban még csak az elmúlt években lett ismert, de térhódítása egyre intenzívebb. Ez nem csoda, hiszen felhasználása rendkívül sokoldalú: készíthetsz belőle kompótot, lekvárt, frissítőket, szörpöket. Savanykás íze rengeteg vitamint rejt magában: nagyon magas az A-, B1-, B2- és C-vitamin tartalma, de kiemelkedő kálium-, magnézium-, vas- és szeléntartalma is. Szuper flavonoid-forrás, tehát remek antioxidáns hatással is bír. Fogyaszd gyakran, és töltődj fel!

Sárga paprika

Mi mással zárhatnánk a sort, mint a paprikával. Hiszen mindenki tudja, hogy ez az a növény, amelyik a legtöbb C-vitamint tartalmazza. Nem csak rengeteg étel alapanyaga, de isteni friss salátát is készíthetsz belőle. Így különösen ajánlott a fogyasztása, hiszen a benne található vitaminok és ásványi anyagok így egészen biztosan nem semmisülnek meg. A sárga színt adó vegyületek antioxidáns hatásúak, így a paprika is segít a rák megelőzésében, de az öregedési folyamatokat is képes lelassítani, ha rendszeresen fogyasztod.

Fotó: Profimedia – Red Dot


További cikkeink a témában