Főoldal > dieta > 9 konyhai tipp, hogy könnyebb legyen fogyni

9 konyhai tipp, hogy könnyebb legyen fogyni

diétaétkezésfogyásfőzésgyümölcskonyhatáplálkozászöldség
0 0

Írta:

Ha karcsú alakot szeretnél, a következő 9 szabályt érdemes betartanod a konyhában!

1. Legyen azonnal ehető a gyümölcs, mint egy zacskó chips!

Mosd meg, vágd fel a dinnyét, kivit, ananászt, szőlőt és almát, s tedd el a hűtőbe, légmentesen záródó dobozokban. Így azonnal eheted őket, ha egy kis nasira vágysz. Egészen elől, szemmagasságban tartsd, hogy ez legyen az első dolog, amit meglátsz, amikor kinyitod a hűtőszekrény ajtaját.

2. Készíts egy nagy tál salátát!

Ha vacsora előtt eszel egy kis salátát, feltöltődsz rostokból és kevesebbet eszel a főételből. Azonban a salátát összedobni sokszor macerás, így hajlamos lehetsz kihagyni. A megoldás: a hét elején rakj össze egy hatalmas tállal! Egész héten ki fog tartani, így minden egyes vacsora előtt ehetsz egy nagy kanállal. Locsold meg balzsamecettel és olívaolajjal, és kész is az öntet!

3. Tarts a pulton mérőcsészét és -kanalat!

Akkor tudod sakkban tartani az ételfogyasztásodat, ha mindig van viszonyítási alapod az adagokhoz. Sokan túlbecsülik az adagolást, ezért nem tudnak lefogyni. Ha mindig kéznél van a mérőkanál és -csésze, az vizuális emlékeztető az agyadnak és nem felejted el használni őket.

4. Előrecsomagolt uzsicsomag

Te is tudod, mi történik, ha a zacskóból eszed a chipszet, a dobozból a kekszet: gyakorlatilag a végére észrevétlenül eltűnteted a teljes csomagot. Inkább oszd szét 100-150 kalóriás kis csomagokba az uzsonnára való egészséges ételeket, mint a diófélék, pattogatott kukorica, sajt és friss gyümölcsök. Fogyasztásig tárold őket napfénytől védett helyen vagy a hűtőben.

salata2.jpg ()

5. Távolítsd el az egészségtelen ételeket!

Ha van otthon kóla, süti, fagyi vagy csoki, ráadásul szem előtt, akkor egyértelmű, hogy vágyni fogsz rá. Ne tarts otthon ilyen ételeket, mert a kísértésnek nem fogsz tudni ellenállni!

6. Használj kisebb tányérokat!

Amikor elkészítünk egy tál ételt, úgy érezzük, hogy muszáj teljesen feltöltenünk. Ha kisebb tálat használsz, kevesebb finomságot fogsz ráhalmozni, így kevesebb kalóriát is fogyasztasz.

7. Fagyassz le zöldségeket és gyümölcsöket!

Vásárolj nagyobb mennyiségű zöldséget és gyümölcsöt, majd mosás és szeletelés után fagyassz le őket. Így nem csak pénzt takarítasz meg a nagybani vásárlás miatt, hanem a hozzávalók is rögtön kéznél lesznek a turmixokhoz, tésztákhoz és levesekhez.

8. Főzz dupla vagy tripla adagot!

Időt spórolsz, hiszen csak egyszer kell a konyhában állnod, mégis 2 vagy 3 főételed van. A maradékot tedd légmentesen záródó dobozba. Tökéletes lesz a következő napokra. 

9. Tedd el a maradékot, mielőtt leülsz enni!

Szedd ki a tányérodra az egy adag ételt, majd a többit tedd el a szemed előtt. Ha látod, még mennyi minden van előtted, amit megehetnél, nagyobb a valószínűsége, hogy repetázni fogsz!

Fotó: Pinterest


További cikkeink a témában

bulgurdiéta

Ezért egyél bulgurt!

Írta:
23 órája 0 0

A burgonya és a rizs alternatívájaként érdemes megismerkedni a bulgur nevű szuperkörettel. A tápanyagban gazdag tört búzából nem csak izgalmas, de egészséges ételeket lehet készíteni, hiszen ki ne vágyna arra, hogy finomat egyen, hízás nélkül?